Lancia Ypsilon: nu al verbeterd en met 425 kilometer bereik
Inclusief formaliteitje voor de Ypsilon Hybrid.
De Lancia Ypsilon is nog kakelvers, maar is nu al verbeterd. Van een facelift is geen sprake en ook de mild-hybride Lancia Ypsilon wordt bij de technische opfrisbeurt overgeslagen. De update heeft enkel betrekking op de volledig elektrische Lancia Ypsilon Electric.
De huidige generatie Lancia Ypsilon is pas net iets meer dan een jaar oud. Het zustermodel van de Opel Corsa en Peugeot 208 is er in Nederland met mild-hybride aandrijflijnen, maar ook met een volledig elektrische. Juist die Lancia Ypsilon Electric is nu net even beter dan hij was.
De Lancia Ypsilon Electric gaat er technisch op vooruit. De elektrische hatchback heeft net als voorheen weer een 156 pk krachtige elektromotor en zijn 51 kWh (neto) accupakket. De actieradius is wel verbeterd. Die bedraagt voortaan 425 in plaats van 403 kilometer. De samenstelling van het accupakket is verbeterd en precies die aanpassing is verantwoordelijk voor de grotere actieradius.
Verder is er klein nieuws met betrekking tot de mild-hybride Lancia Ypsilon Hybrid. Die behoudt zijn 100 pk sterke 1.2 driecilinder benzinemotor en ook aan de 28 pk krachtige elektromotor wordt niet gesleuteld. Het opgegeven vermogen verandert echter. Lancia sprak voorheen van een benzinemotor van 100 pk, maar noemt voortaan een gecombineerd systeemvermogen van 110 pk. De Euro 7-reglementen die per 2027 van kracht gaan, schrijven voor dat het gecombineerde vermogen wordt gecommuniceerd. Een formaliteit dus. De Lancia Ypsilon Electric is er vanaf €33.700.
PRIVATE LEASE Lancia Ypsilon
