AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
KTM X-Bow GT met een vleugje beschaving
12
Veel puurder rijden dan met een KTM X-Bow is bijna niet mogelijk, maar dat is nu net de reden dat de doelgroep nogal beperkt is. Om meer mensen warm te maken voor de X-Bow, lanceert het Oostenrijkse merk nu de GT.
Het grote verschil met de huidige X-Bows is dat deze GT deuren en een voorruit heeft. Dat betekent natuurlijk niet dat de X-Bow ineens een zwaargewicht wordt: we verwachten dat de koolstofvezel sportwagen ook in iets beschaafdere trim nog steeds ruim onder de 1.000 kilogram zit.
De motor blijft dezelfde, een 2.0 TFSI van Audi. Het precieze vermogen wil KTM nog niet prijsgeven, dat zal het merk op de Salon van Genève doen, daar horen we ook de rest van de specificaties.