AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Kijk! De opvolger van de Ferrari 612 Scaglietti
44
Eindelijk hebben we ze: de eerste spyshots van de opvolger van de Ferrari 612 Scaglietti. Maar dan komen de vraagtekens...
Ferrari houdt de kaken nog op elkaar over de opvolger van de 612 Scaglietti, maar volgens de internettamtam zou het merk het over een totaal andere boeg gooien qua carrosserie. Het merk zou kiezen voor een shootingbrake in plaats van de coupévorm die we nu van de GT kennen. Ferrari gooit nu olie op het vuur door met deze auto rond te rijden. Het is voor het eerst dat de definitieve auto buiten de poorten gesnapt wordt, voorheen kwamen we mules tegen.
De zwaar gecamoufleerde achterzijde duidt inderdaad op een shooting brake, zou je zeggen. Maar oordeel niet te snel! Als we bijvoorbeeld naar een gecamoufleerde Maserati Gran Cabrio uit 2009 kijken, dan zien we ook een gigantische stellage achterop. Dus we halen nog niet onze spaarrekeningen leeg om alles in te zetten op de komst van een shooting brake.
Ook de technologie is nog een vraagteken. Een transmissie met een dubbele koppeling is een zekerheidje, en de kans op een V12 is ook groot. Ferrari wil de CO2-uitstoot flink beperken, dus introductie van een start-/stopsysteem en eventueel zelfs het KERS-systeem van de 599 Hy-KERS Concept behoren tot de mogelijkheden.
De opvolger van de 612 Scaglietti komt geen moment te vroeg, want de GT is al sinds 2004 op de markt. Tot 2009 was er de keuze uit een handbak en een F1-transmissie, sinds 2009 is de 612 er alleen nog met de F1-automaat. De opvolger gaat het weer opnemen tegen auto's als de Bentley Continental Super Sports en de Aston Martin DBS.
De zwaar gecamoufleerde achterzijde duidt inderdaad op een shooting brake, zou je zeggen. Maar oordeel niet te snel! Als we bijvoorbeeld naar een gecamoufleerde Maserati Gran Cabrio uit 2009 kijken, dan zien we ook een gigantische stellage achterop. Dus we halen nog niet onze spaarrekeningen leeg om alles in te zetten op de komst van een shooting brake.
Ook de technologie is nog een vraagteken. Een transmissie met een dubbele koppeling is een zekerheidje, en de kans op een V12 is ook groot. Ferrari wil de CO2-uitstoot flink beperken, dus introductie van een start-/stopsysteem en eventueel zelfs het KERS-systeem van de 599 Hy-KERS Concept behoren tot de mogelijkheden.
De opvolger van de 612 Scaglietti komt geen moment te vroeg, want de GT is al sinds 2004 op de markt. Tot 2009 was er de keuze uit een handbak en een F1-transmissie, sinds 2009 is de 612 er alleen nog met de F1-automaat. De opvolger gaat het weer opnemen tegen auto's als de Bentley Continental Super Sports en de Aston Martin DBS.