AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Vernieuwde 612 Scaglietti krijgt politie-escorte
43
Ferrari voert iets in z'n schild. Onlangs betrapte een lezer al een 612 Scaglietti met een vreemde bult op de motorkap en nu betrapte Jan Hoving uit Coevorden een testauto die compleet met politie-escorte de fabriekspoorten verliet.
Het gaat niet om een geheel nieuw model, maar om een onderhuidse opfrisbeurt voor de meest comfortabele Ferrari van het moment. Het Italiaanse sportwagenmerk heeft al te kennen gegeven dat het de CO2-uitstoot van het gamma flink wil beperken, en het grote nieuws moeten we daarom onder de kap zoeken.
Ferrari komt waarschijnlijk met een nieuwe motor, maar wees gerust, het gaat hier nog steeds om een V12. De trucendoos wordt flink geopend. We rekenen in ieder geval op directe inspuiting, maar ook een combinatie met een transmissie met dubbele koppeling ligt voor de hand. Zaken als een start/stop-systeem en de Multiair-technologie van moederconcern Fiat komen misschien ook, maar zijn minder waarschijnlijk.
De introductie van al deze nieuwe technologie is bittere noodzaak. In 2012 wil Ferrari de CO2-uitstoot van het volledige modellenprogramma namelijk met veertig procent hebben gereduceerd. De nieuwe twaalfcilinder die in dit prototype wordt getest, is tientallen procenten zuiniger dan de huidige krachtbron. In 2011 komt Ferrari met een geheel nieuwe 612 Scaglietti op de proppen, die op zijn beurt flink zuiniger is dan deze '612 Scaglietti Modificata'.
Ferrari komt waarschijnlijk met een nieuwe motor, maar wees gerust, het gaat hier nog steeds om een V12. De trucendoos wordt flink geopend. We rekenen in ieder geval op directe inspuiting, maar ook een combinatie met een transmissie met dubbele koppeling ligt voor de hand. Zaken als een start/stop-systeem en de Multiair-technologie van moederconcern Fiat komen misschien ook, maar zijn minder waarschijnlijk.
De introductie van al deze nieuwe technologie is bittere noodzaak. In 2012 wil Ferrari de CO2-uitstoot van het volledige modellenprogramma namelijk met veertig procent hebben gereduceerd. De nieuwe twaalfcilinder die in dit prototype wordt getest, is tientallen procenten zuiniger dan de huidige krachtbron. In 2011 komt Ferrari met een geheel nieuwe 612 Scaglietti op de proppen, die op zijn beurt flink zuiniger is dan deze '612 Scaglietti Modificata'.