KGM Torres krijgt hybride aandrijflijn
Voorlopig niet voor hier
De KGM Torres kennen we in Nederland enkel als elektrische Torres EVX. Elders is hij er ook met verbrandingsmotor en nu voegt KGM ook een hybride variant toe aan het aanbod.
Ongeveer een jaar geleden streek het tot KGM omgedoopte voormalige SsangYong hier neer met de volledig elektrische KGM Torres EVX. Een elektrische SUV met 462 km rijbereik, met een vanafprijs van zo'n veertig mille. Ook biedt men de als SsangYong geboren Rexton nog aan, maar volgens onze cijfers was de Torres vorig jaar geheel verantwoordelijk voor de 49 auto's die KGM hier verkocht. Nog bepaald geen denderend aantal dus, wellicht kan een hybride versie van de KGM Torres daarin verandering brengen. In thuisland Zuid-Korea presenteert KGM de Torres Hybrid.
Vooropgesteld: het is op dit moment nog niet heel waarschijnlijk dat de hybride KGM Torres deze kant op komt, maar we schotelen hem toch maar alvast aan je voor. Hij heeft waarschijnlijk de geblazen 1.5 viercilinder in zijn neus die in de (hier niet leverbare) benzineversie ligt, in dit geval goed voor 176 pk vermogen. Die is gekoppeld aan een speciale transmissie (e-DHT), met geïntegreerde elektromotor. Een 1,83-kWh accu voedt die met stroom. Volgens KGM moet het gemiddelde brandstofverbruik daardoor uitkomen op een niet bijster indrukwekkende 1 op 15,7, en 1 op 16,6 in stadverkeer. De KGM Torres heeft ook een volledig elektrische modus, al ben je dan vermoedelijk wel vrij snel door je stroomvoorraad heen. KGM stelt echter dat je in de binnenstad tot 94 procent van de tijd elektrisch kunt rijden.

KGM Torres Hybrid.
De kans is vooralsnog klein dat de KGM Torres Hybrid hierheen komt, omdat KGM de Torres in Nederland enkel elektrisch wilde aanbieden. Wellicht verandert de matige populariteit van de EVX dat nog.