JAC iEV6E krijgt tweede vorm
Sportversie heeft andere koets
Vorig jaar rond deze tijd maakten we kennis met de iEV6E van het Chinese JAC. Die elektrische hatchback krijgt er nu een broer bij.
Begin 2017 lanceerde het Chinese JAC Motors de iEV6E, een elektrische hatchback die de opvolger wordt van de in 2010 op de markt gebrachte YueYue. De iEV6E krijgt van zijn Chinese scheppers een 68 pk en 200 Nm sterke elektromotor als krachtcentrale, waarmee de auto een snelheid van iets meer dan 100 km/h moet kunnen halen. De actieradius zou dankzij een 29,2 kWh groot accupakket op 255 kilometer liggen. De iEV6E die we vorig jaar voor het eerst zagen, heet nu iEV6E Upgrade. Die bestaande variant krijgt namelijk gezelschap van deze iEV6E Sport.
De iEV6E Sport is tevens een elektrische vijfdeurshatchback, maar krijgt een compleet eigen voorzijde met nieuwe koplampen, een andere grille en afwijkend bumperwerk. De auto is 3,69 meter lang en is daarmee zes centimeter langer dan het vorig jaar gelanceerde model. De iEV6E is verder 1,69 meter breed, 1,57 meter hoog en heeft een wielbasis van 2,39 meter. De aandrijflijn is in de Sport-versie goed voor een elektrische actieradius van 305 kilometer. Dat dankt de Sport aan zijn 41,5 kWh grote accupakket. De elektromotor levert net als in de Upgrade 68 pk, maar levert in deze nieuwe variant 215 in plaats van 200 Nm.