AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
IQ ver-Sciond
51
De Toyota begint inmiddels al in het Europese en Japanse straatbeeld op te duiken, maar in de Verenigde Staten kennen ze 'm alleen nog van de shows. Een IQ van Toyota's hippe Scion-divisie moet ook de jeugdige automobilisten opwarmen voor dit kleine ruimtewonder.
Scions IQ onderscheidt zich van de huis-tuin-en-keuken-IQ door een widebody kit van FiveAxis. Aan de voorkant vallen verder de speciale luchtinlaat, 'aero' koplampunits en led-dagrijverlichting op. Een roestvrijstalen uitlaatsysteem –eveneens afkomstig van FiveAxis- geeft de achterkant van de auto een extra sportief aanzien.
Om 'm extra stoer te maken krijgt deze IQ 18-inch lichtmetaal met een nikkel afwerking mee. Deze wielen worden omvat door Yokohama S.drive-banden. Een door Tein SuperStreet aangepaste wielophanging moet er voor zorgen dat het niet bij sportieve pretenties blijft. En ook onder de kap gaat het er best sportief aan toe. De niet extreem zware Scion IQ krijgt namelijk een 93 pk sterke 1,3-liter viercilinder mee. De aandrijfkrachten gaan naar de voorwielen.
Scion meldt er nog niets definitiefs over, maar we kunnen er vergif op innemen dat het merk nog voor het einde van het jaar met een productie-IQ voor de Amerikaanse markt op de proppen komt. De Concept is alvast te bewonderen in New York.
Om 'm extra stoer te maken krijgt deze IQ 18-inch lichtmetaal met een nikkel afwerking mee. Deze wielen worden omvat door Yokohama S.drive-banden. Een door Tein SuperStreet aangepaste wielophanging moet er voor zorgen dat het niet bij sportieve pretenties blijft. En ook onder de kap gaat het er best sportief aan toe. De niet extreem zware Scion IQ krijgt namelijk een 93 pk sterke 1,3-liter viercilinder mee. De aandrijfkrachten gaan naar de voorwielen.
Scion meldt er nog niets definitiefs over, maar we kunnen er vergif op innemen dat het merk nog voor het einde van het jaar met een productie-IQ voor de Amerikaanse markt op de proppen komt. De Concept is alvast te bewonderen in New York.
Lees ook
Achtergrond

Deze topsedan van Nissan uit 1985 was geavanceerder dan de Audi V8
Nieuws

Alfa Romeo Giulia - Back to Basics
Nieuws

Citroën LNA (1981) - In het Wild
Praktijkverbruik

Praktijkverbruik Opel Crossland X: hoe zuinig is Opels compacte SUV?
Nieuws

Fiat 600 Jungla (1972) - Liefhebber Gezocht

Toyota bZ4X vs Volkswagen ID4 - Dubbeltest
Lezersreacties (51) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.