AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Infiniti FX met minder
13
De Infiniti FX heeft enkele weken geleden op de Autosalon van Genève zijn werelddebuut gehad. Daar is de versie met de V8 motor gepresenteerd. Nu is het de beurt aan de variant met de V6.
Europa maakt zich op voor de komst van Infiniti. In het najaar start de verkoop van het luxemerk van Nissan. Het vlaggenschip is de FX. Daarvan kennen we al de FX50 met zijn 5,0-liter V8 met 390 pk. Nu is ook de FX37 gepresenteerd. Die heeft de 320 pk sterke 3,7-liter V6 die ook de andere modellen van Infiniti aan boord hebben.
De krachtbron is gekoppeld aan een zeventraps automatische versnellingsbak, die er voor zorgt dat motor zo veel mogelijk de maximale trekkracht kan leveren tijdens tussenacceleraties. Bovendien zorgt hij door zijn vele trappen voor een gunstig brandstofverbruik. Prestaties en verbruikscijfers geeft Infiniti echter nog niet vrij.
De FX 50 is met zijn V8 de absolute topper van de reeks, maar meer bedoeld voor de Amerikaanse markt, waar het tenminste nog enigszins betaalbaar is om met een achtklapper rond te rijden. Infiniti Europe is realistisch en denkt dat tachtig procent van alle verkochte FX'en in ons werelddeel deze V6 is.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen