en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Een Integra van deze generatie heeft in Europa een 'snel' imago. Dat dankt de Integra vooral aan de derde generatie van het model, die op ons continent alleen als tweedeurs coupé met een 190 pk sterk Type-R-blok verscheen. Die auto viel op door z'n prestaties, z'n hoge achtervleugel én z'n opvallende front met vier ronde koplampen.
Dat laatste is meteen ook de opvallendste overeenkomst tussen de 'Europese' Integra en de Amerikaanse variant. In de Verenigde Staten werd de auto onder de vlag van Honda's luxemerk Acura verkocht. Behalve de snelle Type-R was hij er ook als sportieve, maar relatief normale vierdeurs sedan met een minder heftige 1.8-motor. Dit exemplaar, dat we in de Randstad onder een spoorviaduct aantroffen, is voorzien van dat evengoed 140 pk sterke blok. De beslagen ramen, doffe lak en kromgebogen kentekenplaten zijn geen tekenen van een buitengewoon liefhebbende eigenaar, maar toch is de groene Acura sinds hij 1999 bij z'n huidige baasje. Bijzonder detail: deze in de VS geleverde Integra is handgeschakeld!
Overigens heeft de eigenaar van de aan de overkant geparkeerde Audi Coupé z'n auto nóg langer in bezit dan de Acura-rijder. Hoe dat zit, lees je hier!
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.