IM L6: EV met solid-state accu's klaar voor Europa

Ook voor Nederland

IM L6
IM L6IM L6IM L6IM L6IM L6IM L6MG GenèveMG GenèveSAIC IM L7SAIC IM L7IM LS7SAIC IM LS6SAIC IM LS6SAIC IM LS6IM LS6SAIC IM LS6 en L7SAIC IM LS6MG GenèveMG GenèveMG GenèveMG Genève

MG is straks niet meer het enige merk van de Chinese gigant SAIC Motor dat zijn (elektrische) waren in Europa aanbiedt. Vanaf 2025 is ook IM op de Europese markt actief. We kunnen je vandaag het nieuwste model laten zien: de IM L6. Die komt onder meer met solid-state-accu's beschikbaar!

Op de MG-stand staat in Genève de nieuwe MG 3 te schitteren. Die hybride hatchback komt ook naar Nederland, maar is heus niet hun enige beursnieuws. Moederbedrijf SAIC brengt ook een stel elektrische modellen van zijn merk IM mee en maakt direct van de gelegenheid gebruik om een volledig nieuwe IM zijn werelddebuut te laten beleven.

We hebben het over de IM L6, een kort geleden aangekondigde nieuwkomer van IM Motors. IM Motors is wat SAIC een elektrisch premiummerk noemt. IM Motors - waarvan de letters IM staan voor Intelligent Mobility, heeft in thuisland China al LS6 en LS7 geheten elektrische SUV's in het aanbod en verkoopt er ook een flinke elektrische sedan: de L7. De L6 is helemaal nieuw, ook voor het Chinese publiek. AutoWeek kon je de IM L6 al laten zien voordat de Chinezen er zelf beeld van toonden, maar nu heeft ook IM Motors de eerste beelden van de L6 de wereld in geslingerd.

De IM L6 is 4,93 meter lang, 1,96 meter breed en 1,47 meter laag. Daarmee is hij wat formaat betreft vergelijkbaar met auto's als de Volkswagen ID7. In China komt de auto met 294 pk, 337 pk en 408 pk sterke elektromotoren op de markt. Er komt een versie met een lithium-ion accu die 'meer dan 600 kilometer' ver moet komen op een volle accu, maar ook een variant met wat in autoland de heilige graal van de accutechniek wordt genoemd. De IM L6 krijgt een variant met solid-state accu's en een actieradius van meer dan 800 kilometer. Uitgebreide technische specificaties deelt IM Motors nog niet.

Op de stand van MG en IM vinden we tevens de in China reeds verkrijgbare LS6, de LS7 en de L7. De LS6 is een 4,9 meter lange SUV-achtige met een sterk aflopende daklijn. De IM LS7 is met zijn wagenlengte van 5,05 meter de grote SUV-broer van de LS6. De L7 is op zijn beurt het grotere alternatief voor de splinternieuwe L6. De IM L7 is met zijn lengte van 5,1 meter dan ook een slag groter dan die LS6. Ook SAIC's MG neemt een stel hier onbekende modellen mee naar Genève, waaronder de MG 7 en de elektrische MG 9. Die laatste (foto 16) kenden we nog niet, maar is ook interessant. Feitelijk is het een elektrische sedan van een ander submerk van MG: Rising Auto. Rising Auto verkoopt een elektrische SUV die R7 heeft én een elektrische sedan die luistert naar de modelnaam F7. Op die Rising Auto F7 heeft MG zijn eigen merknaam geplakt. De F7 is exact 5 meter lang en is er in China met accupakketten van 64 kWh, 77 kWh en 90 kWh.

Informatie met betrekking tot de Nederlandse markt hebben we nog niet, al durven we met zekerheid te zeggen dat de modellen van IM ook onze kant op komen. Verder is duidelijk dat SAIC door reeds in China geleverde modellen in Genève te tonen maar wat graag wil etaleren wat het allemaal in huis heeft.

Lezersreacties (36)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.