AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Hyundai Tucson met brandstofcel
Hyundai laat in Los Angeles een Tucson zien met een brandstofcel. De Tucson FCEV is het eerste model van de Zuid-Koreaanse fabrikant die dit jaar in Amerika wordt getest in samenwerking met oliemaatschappij Chevron Texaco.
Hyundai laat in Los Angeles een Tucson zien met een brandstofcel. De Tucson FCEV is het eerste model van de Zuid-Koreaanse fabrikant die dit jaar in Amerika wordt getest in samenwerking met oliemaatschappij Chevron Texaco.
Voor deze versie van de Tucson maakt Hyundai gebruik van de tweede generatie brandstofcel. Het systeem is aanzienlijk verbeterd ten opzichte van de eerste generatie, die in de Santa Fe FCEV werd gebouwd. FCEV betekent fuel cell electric vehicle en is een programma waarmee het merk onderzoek wat de mogelijkheden van een dergelijke energiebron is.
De Tucson FCEV wordt binnenkort ingezet voor tests. Een team van Chevron Texaco, Hyundai en UTC Fuel Cells heeft van de staat Californië gekregen voor een testperiode van vijf jaar.
De Tucson FCEV heeft met een waterstoftank van 152 liter een actieradius van 300 km. De Tucson FCEV heeft bovendien een maximum vermogen van 80 kW. De maximum snelheid is 150 km/h. Dat is een hele verbetering ten opzichte van de Santa Fe, die 75 kW vermogen had en een top van 124 km/h.
Voor deze versie van de Tucson maakt Hyundai gebruik van de tweede generatie brandstofcel. Het systeem is aanzienlijk verbeterd ten opzichte van de eerste generatie, die in de Santa Fe FCEV werd gebouwd. FCEV betekent fuel cell electric vehicle en is een programma waarmee het merk onderzoek wat de mogelijkheden van een dergelijke energiebron is.
De Tucson FCEV wordt binnenkort ingezet voor tests. Een team van Chevron Texaco, Hyundai en UTC Fuel Cells heeft van de staat Californië gekregen voor een testperiode van vijf jaar.
De Tucson FCEV heeft met een waterstoftank van 152 liter een actieradius van 300 km. De Tucson FCEV heeft bovendien een maximum vermogen van 80 kW. De maximum snelheid is 150 km/h. Dat is een hele verbetering ten opzichte van de Santa Fe, die 75 kW vermogen had en een top van 124 km/h.
Plaats een reactie
PRIVATE LEASE Hyundai Tucson
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI PHEV Comfort Smart / Adaptieve Cruise Control / Navigatie / NL Auto / 5 jaar fabrieksgarantie / Stoel & Stuurwiel verwarming / Automatische achterklep /
- 2025
- 10.750 km
€ 41.885

Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 177PK Premium 4WD Automaat | Panoramadak | Vol opties
- 2016
- 121.098 km
€ 18.950

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV N Line Sky | €5530 KORTING |
- 2025
- 1 km
€ 48.990
Lees ook
Autotest

Test Hyundai Tucson 1.6 T-GDI PHEV - Nieuw dashboard is fijn, nieuwe elektromotor klein plusje

Hyundai Tucson (2015-2018) - Occasion Aankoopadvies
Nieuws

Dit zijn de vijf goedkoopste tweedehands auto’s met een hoge instap
Nieuws

Caravantrekkers, opgelet: Hyundai Tucson en Santa Fe Hybrid mogen veel meer trekken
Nieuws


