Hyundai presenteert i30 N Line
Wel het uiterlijk, niet de spierballen
De trend om auto's te voorzien van sportieve uiterlijke opsmuk lijkt niet te stoppen in Nederland en na Kia is nu ook Hyundai overstag. De i30 N Line lijkt aan de buitenzijde sterk op de bijzonder heftige i30 N. Autospotters moeten zich concentreren op details om de verschillen te ontdekken. Zo zijn de raamomlijstingen bij de échte N zwart, heeft de snelste i30 een opvallender dakspoiler met een driehoekig remlicht en beschikt het 'nep-exemplaar' over één dubbele in plaats van twee enkele uitlaateindstukken. Ook brengt die uitlaat uiteraard minder herrie voort en zijn er wielen met grijze in plaats van zwarte accenten. Voor- en achterbumper zijn nagenoeg gelijk en ook de duistere ledkoplampunits van de i30N vinden hun weg naar de N Line.
Binnenin zijn er speciale, sportieve stoelen, een stuurwiel met geperforeerd leer, sportieve pedalen en een dito pookknop. De i30 N Line is er vooralsnog alleen als hatchback, maar omdat een N-versie van de Fastback ook in de pijplijn zit, is een N Line-variant van die auto verre van onlogisch. Over een Wagon zwijgt Hyundai vooralsnog in alle toonaarden. Kopers van een i30 N Line hebben wereldwijd de keuze uit de 1.4 T-GDI-benzinemotor met 140 pk en de 1.6 CRDi-diesel met 136 pk. Bij de 1.0 T-GDI met 120 pk is het pakket dus geen optie. Hoewel de motor ongemoeid bleef, is het onderstel wel aangepakt, zodat de N Line alsnog sportiever moet rijden dan een reguliere i30.
Nederlandse prijzen en specificaties volgen later.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
PRIVATE LEASE Hyundai i30
