Hyundai Genesis nader toegelicht

Hyundai Genesis
Hyundai GenesisHyundai GenesisHyundai GenesisHyundai GenesisHyundai GenesisHyundai GenesisHyundai GenesisHyundai GenesisHyundai GenesisHyundai GenesisHyundai Genesis

We hebben de Hyundai Genesis al eens officieel op ons scherm gehad, maar nu is de topsedan uit Korea ook onthuld op de beursvloer van Detroit!

De Koreanen richten zich met de Genesis vooral op de automarkt in Noord-Amerika en Azië. Nu schetst onze verbazing dat Hyundai, zo lezen we in het persbericht, ook voornemens is om een gelimiteerd aantal naar het Europese vasteland te brengen. Hyundai Nederland was niet bereikbaar om aan te vullen of ook wij in Nederland een kleine oplage van de Genesis krijgen.

Helemaal geen slecht nieuws, want het zou maar zonde zijn als we op de Europese wegen nooit een Genesis zouden tegenkomen. Want toegegeven, de Koreaanse comfortsedan ziet er absoluut niet verkeerd uit.

Hyundai heeft de Genesis uitgerust met HTRAC-vierwielaandrijving, een compleet nieuw systeem. Dat de Koreanen hoog inzetten, blijkt wel uit het interieur van de Genesis. Het ziet er allemaal piekfijn uit en ook op het gebied van veiligheidssystemen zit het wel snor. De nieuweling beschikt over dodehoekdetectie, Lane Assist, Automatic Emergency Braking en Advanced Smart Cruise Control. Een head-up display is standaard aanwezig en de Genesis is de eerste auto ter wereld die beschikt over een sensor die de hoeveel CO2 in het interieur meet. Indien nodig wordt het zuurstofgehalte weer aangevuld.

Om de Amerikaanse markt van voldoende pk's te voorzien, is een 5.0-liter V8 in het leven geroepen. Het blok pompt er 420 pk uit, en komt daarmee in het rijtje te staan van de Cadillac CTS (3.6-liter V6) en de Infiniti M56 (5,6-liter V8). Voor extra comfort zorgt Continuous Damping Control (CDC). Binnenkort hopen we meer over de Europese versies te kunnen melden.

Lezersreacties (35)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.