AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Hybride Chevrolet Tahoe in Detroit
Chevrolet onthult in Detroit een hybrideversie van de Tahoe, die de naam Two-mode Hybrid heeft meegekregen en eind 2007 op de markt zal komen. .
Chevrolet onthult in Detroit een hybrideversie van de Tahoe, die de naam Two-mode Hybrid heeft meegekregen en eind 2007 op de markt zal komen.
General Motors is samen met BMW en DaimlerChrysler druk bezig met het ontwikkelen van een hybridesysteem. Het systeem combineert automatische transmissie en elektronische regelingen in een geïntegreerd, krachtig en compact systeem dat zowel kan worden gecombineerd met benzine- als dieselmotoren. Op dit moment wordt de techniek gebruikt in bussen voor openbaar vervoer en de technologie zal dus in de toekomst ook gebruikt worden in trucks en SUVs, waardoor een brandstofbesparing van minstens 25 procent moet kunnen worden bereikt.
In de Tahoe wordt de Vortec V8 met cilinderuitschakeling gecombineerd met hybride technologie. De SUV zal in staat zijn om een aanhanger met een gewicht van 2721 kg te trekken en moet bovendien een goede acceleratietijd hebben. Chevrolet heeft daarover nog geen gegevens vrijgegeven.
De zogenaamde two-mode heeft twee 'standen': één voor het rijden in de stad en op de binnenwegen met redelijk lage snelheden en lichte lading. De tweede stand is voor rijden op de snelweg en zorgt ervoor dat de motor indien gewenst, maximum vermogen kan leveren. Denk daarbij aan het inhalen, het trekken van een aanhanger of het bergopwaarts rijden.
De Tahoe Two-mode Hybride komt net als zijn tweelingbroer van GMC, de Yukon in 2007 op de markt als 2008-model.
General Motors is samen met BMW en DaimlerChrysler druk bezig met het ontwikkelen van een hybridesysteem. Het systeem combineert automatische transmissie en elektronische regelingen in een geïntegreerd, krachtig en compact systeem dat zowel kan worden gecombineerd met benzine- als dieselmotoren. Op dit moment wordt de techniek gebruikt in bussen voor openbaar vervoer en de technologie zal dus in de toekomst ook gebruikt worden in trucks en SUVs, waardoor een brandstofbesparing van minstens 25 procent moet kunnen worden bereikt.
In de Tahoe wordt de Vortec V8 met cilinderuitschakeling gecombineerd met hybride technologie. De SUV zal in staat zijn om een aanhanger met een gewicht van 2721 kg te trekken en moet bovendien een goede acceleratietijd hebben. Chevrolet heeft daarover nog geen gegevens vrijgegeven.
De zogenaamde two-mode heeft twee 'standen': één voor het rijden in de stad en op de binnenwegen met redelijk lage snelheden en lichte lading. De tweede stand is voor rijden op de snelweg en zorgt ervoor dat de motor indien gewenst, maximum vermogen kan leveren. Denk daarbij aan het inhalen, het trekken van een aanhanger of het bergopwaarts rijden.
De Tahoe Two-mode Hybride komt net als zijn tweelingbroer van GMC, de Yukon in 2007 op de markt als 2008-model.
Plaats een reactie