AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Honda S2000 Club Racer: nog heftiger
Honda zet de S2000 nog eens even in het zonnetje met een speciale variant: de Club Racer. Meer pk's en minder gewicht zijn de twee belangrijkste prioriteiten geweest bij het ontwikkelen van de auto.
Honda zet de S2000 nog eens even in het zonnetje met een speciale variant: de Club Racer. Meer pk's en minder gewicht zijn de twee belangrijkste prioriteiten geweest bij het ontwikkelen van de auto.
Het lijkt nauwelijks mogelijk, maar de ingenieurs van Honda hebben nog wat extra vermogen uit de hoogtoerige viercilinder weten te persen. Het vermogen bedraagt nu 257 pk, 17 pk meer dan de gewone S2000. Wel moet hierbij worden vermeld dat dit vermogen komt uit de grotere, Amerikaanse motor van de S2000: een 2,2-liter viercilinder.
Honda heeft de softtop verwijderd om gewicht te besparen. Wie per se zonder een nat pak thuis wil komen, heeft geen andere optie dan het monteren van een optionele hardtop voor het vertrek.
We hebben het nog over een prototype, maar het is al duidelijk dat Honda de lichtgewicht in september in productie neemt. Of de auto in Amerika blijft of dat Honda ook geïnteresseerde Europeanen in hun behoefte voorziet, is nog niet bekend.
Honda heeft de softtop verwijderd om gewicht te besparen. Wie per se zonder een nat pak thuis wil komen, heeft geen andere optie dan het monteren van een optionele hardtop voor het vertrek.
We hebben het nog over een prototype, maar het is al duidelijk dat Honda de lichtgewicht in september in productie neemt. Of de auto in Amerika blijft of dat Honda ook geïnteresseerde Europeanen in hun behoefte voorziet, is nog niet bekend.
Plaats een reactie