AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Honda maakt voorlopige prijzen CR-V Hybrid bekend

‘Onder voorbehoud’

Honda CR-V Hybrid

De nieuwe Honda CR-V heeft al even een prijskaartje, maar de voor Nederland ogenschijnlijk erg interessante Hybrid-versie ontbrak nog in het overzicht. Daar komt nu verandering in, al zegt Honda er wel bij dat het om ‘voorlopige’ prijzen gaat.

Dat komt doordat het in België gevestigde Honda Benelux de kans aanwezig acht dat de bpm voor 2019 nog gaat wijzigen. Daarvan zou sprake zijn in het licht van de hogere CO2-uitstoot die nagenoeg alle auto’s door de verplichte nieuwe WLTP-verbruikscyclus laten optekenen, maar vooralsnog blijft het doodstil omtrent dit onderwerp. Daarom communiceren we de prijzen zoals Honda die nu voor ons land voorziet.

De CR-V Hybrid is er als 2WD en als 4WD en in drie uitrustingsniveaus. Bij de voorwielaangedreven variant zijn dat de Comfort, de Elegance en de Lifestyle, terwijl de vierwielaangedreven variant er als Elegance, Lifestyle en Executive is. Ledkoplampen, stoelverwarming en automatische airco blijken in alle gevallen op de vrij lange lijst met standaarduitrusting te staan.

De eenvoudigste CR-V Hybrid, de 2WD Comfort dus, staat voor €40.960 te boek. Daarmee is er sprake van een minimaal verschil met de €39.900 die voor de basisversie van de niet-hybride CR-V geldt. Die auto heeft een 173 pk sterke 1.5 in plaats van een hybridecombinatie met 184 pk. Bovendien moet er zelf worden geschakeld in die 1.5, waarmee het prijsverschil door de Hybrid in één klap ruimschoots wordt gecompenseerd.

Voor de rijker uitgeruste Elegance en Lifestyle vraagt Honda respectievelijk €43.435 en €46.935. De vierwielaangedreven versie kent een vanafprijs van €46.425. Dan gaat het om een auto in Elegance-trim, die dus ook met de 2WD-versie in dat uitrustingsniveau vergeleken dient te worden. Het prijskaartje voor de aangedreven achteras komt daarmee op net geen 3 mille te liggen. Een 4WD Lifestyle kost €49.925, topversie Executive staat voorlopig voor €53.530 in de boeken.

Collega Marc Klaver kon overigens eind vorige week de eerste kilometers maken met de CR-V Hybrid. Zijn bevindingen vind je hier en staan vanaf deze week ook in AutoWeek magazine.

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

PRIVATE LEASE Honda CR-V

Lease'm
Honda CR-V 2.0 HEV 2WD Elegance 30th Anniversary Edition
€ 889
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (30)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Anoniem
Anoniem
  • 0
Vast een uitstekende auto, ernstig tegenvallende verbruikscijfers. "Mijn merk" stelt me teleur. Ik ben geen Amerikaan die uit een 3,5 liter V6 stapt en koketteert met zijn nieuwbakken technologische wonder. Ik spaar voor een EV van Kia, Hyundai, misschien Nissan of graag Tesla. Particulier.
colonne
colonne
  • 0
Inderdaad ,tegenvallende verbruikscijfers , mag niet meet boven de 5 liter !
Dan kan men beter volledig voor elektrisch gaan , nog te zwijgen van de prijzen !Ik als Honda rijder vind dit ook maar veel technologie met zeer weinig meerwaarde ....!!!
colonne
colonne
  • 0
Inderdaad , nog hoog verbruik(6,6) ,en veel technologie met bijzonder weinig meerwaarde !!!
Voor dat vele geld kan je beter voor volledig elektrisch gaan ...
nitro68
nitro68
  • 7
Wat is er mis met 1:14 a 1:15?
Dat zijn vergelijkbare verbruikscijfers van een vergelijkbare SUV met diesel motor.
En in de stad is dat verbruik nog minder, dan maak je de meeste winst qua luchtvervuiling.
Of willen jullie 1:20 met een 2 ton zware auto van deze afmetingen?
Dream on.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Een EV is altijd zuiniger met energie. Milieutechnisch ook een veel betere keuze.
"Veel technologie" vind ik bij de CR-V juist meevallen: geen versnellingsbak/cvt/planetair stelsel en een relatief lichte accu gecombineerd met een Atkinson-achtige 4 cilinder en dus ook geen fijnstoffilter of NOx katalysator. Het verbruik is vergelijkbaar met de RAV4 hybrid die veel meer technologie en zwaardere accu aan boord heeft. Het eind van de ontwikkeling van de uitstootarme brandstofmotor is ongeveer bereikt.
Verbruik: 1 op 18 (RON 88) stad/binnenwegen. 130 km/u 1 op 15.
.
Officieel: Ahead of its European show debut, Honda has confirmed official fuel economy and CO2 emissions for the all-new CR-V Hybrid. Under WLTP test, the front-wheel drive model of the 184 PS (135 kW) petrol-electric SUV has CO2 emissions of 120g/km and official average fuel economy of 5.3l/100km (53.3mpg). The all-wheel drive CR-V Hybrid has CO2 emissions of 126g 5.5 l/100km (51.4 mpg).
Anoniem
Anoniem
  • 0
Veel gehoorde klacht bij deze vorm van aandrijving is dat de motor soms een eigen leven leidt en niet verbonden lijkt met het gaspedaal. En dat is ook zo.
En niet geschikt voor een sportieve rijstijl, hoewel de auto met 184 Pk best rap is.
Ter vergelijk verbruik CR-V 1.5 turbo: gemiddeld 1 op 11 binnenweg/stad (28 mpg). 100-110 km/u 1 op 14. De 2.4 CR-V is iets zuiniger.
Caseniro
Caseniro
  • 3
Marc heeft in zijn, overigens uitstekende, review wel de Mitsubishi Outlander PHEV over het hoofd gezien als mogelijke concurrent.
Heeft ongeveer dezelfde techniek (wel grotere accu en extra motor op de achterwielen), kost ongeveer hetzelfde, en is als gewone hybride (met lege accu) even zuinig.
Mag echter 1500kg trekken, en kan, door aan de stekker op te laden, grotere afstanden elektrisch rijden.
Pink Panther
Pink Panther
  • 3
Ik rijd een CR-V en had gedacht dat de Hybride een alternatief kon worden voor mijn diesel. (die trouwens 7.4l/100km gebruikt met 50% 1200kg aanhangwagen erachter).
Maar de hybride mag dus maar 750kg trekken, helaas dus geen optie. Wordt dus of een Outlander of een RAV-4.
Anoniem
Anoniem
  • 1
@Goudlander
Klopt. Ik vind de Outlander dan ook een beter alternatief.
RB 68
RB 68
  • 0
Het is een leuke auto om te zien maar of het ook echt goed gaat verkopen heb ik mijn twijfels de concurrentie hebben modellen die iets gebruiksvriendelijker zijn qua verbruik.
Betrue42
Betrue42
  • 1
Leuke auto, mooie techniek, maar ik denk niet dat dit model veel verkocht gaat worden. De nieuwe RAV4 ziet er ook goed uit en gaat wat prijs betreft onder de CR V zitten. De CR V is dus niet concurrerend wat betreft prijs en verbruik t.o.v. de RAV 4.
V Tee
V Tee
  • 15
Voor de degenen die miepen over de verbruikscijfers:
1. Het cijfer was een testrit praktijkverbruikscijfer
2. Het cijfer was geen WLTP cijfer
Ziedaar de werkelijke wereld. Als je zelf voor je brandstof moet betalen hou je waarschijnlijk beter bij wat je verbruik is, maar tegelijk verhindert schaamte er velen van de werkelijke cijfers te willen noemen.
Ik ken iemand die noodgedwongen een vakantie in een spiksplinter nieuwe Tiguan 4WD 2018 met een downsized TSI blok moest rijden. Hij klaagde zich suf over het absurde verbruik ervan, want dat ding reed dus in de praktijk 1:8...1:10. Dat zijn de werkelijke cijfers, maar alleen omdat het zijn eigen auto niet was weten we dat nu. Eigenaren zullen het nooit toegeven. Cognitieve dissonantie heet dat. Ook wel bekend als oplichting.
1:14...1:15 is gewoon een heel goed cijfer voor een dergelijk formaat windvangende zware SUV met 4WD.
Dat is de realiteit.
Dat het afwijkt van de WLTP en dus je foutieve gevoel?
Onder welke rots lagen jullie?
Anoniem
Anoniem
  • 4
Wat een achterhaalde techniek als je dit met de Outlander vergelijkt.
De Outlander is:
-Een volle maat groter.
-Kost in basisuitvoering 34500,- ipv 40960,- (6440,- euro verschil!!! Daar is je subsidie)
-Heeft altijd 4WD. (scheelt nog eens 3000,- piek)
-Kan dagelijks en in de stad volledig elektrisch.
-Als je binnen 40km van je werk woont is 1 op 33 een makkie.
-Ziet er van binnen net zo goed of matig uit zo je wilt.
En dan heb ik het over de versie van 5 jaar geleden. Die nieuwe is vast weer mooier en heeft een grotere accu.
En 2e hands zijn ze nu te koop voor een prikkie. va 12000,-
Valt me erg tegen van het grote Honda.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Hybride kan natuurlijk nog wel even mee, maar als Hyundai de productie op orde krijgt van zijn EV's en er ook in de CR-v/Rav-4 maat aan gaat bieden dan is het snel over met hybride en ook plug-in hybride daarna.
Het kan nog zeker 10 jaar mee. Maar voor een EV rijder is dit toch wel erg terug in de tijd. Jammer dat er nog geen EV keuze is in dit gewilde segment.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Koppakking: De komende jaren is dit een goede keus.
Maar als je de kans krijgt een EV te rijden dan moet je deze stap zeker overslaan.
Achteraf ga je denken dat een brandstofmotor, en alles wat erbij hoort, meeslepen een heel apart idee was.
Koppakking
Koppakking
  • 0
MODEL T: Het heeft ook te maken met de mogelijkheid te laden. Heb je thuis de mogelijkheid (oprit), dan heb je gelijk.
De mensen die particulier kopen hebben voor het overgrote deel die mogelijkheid.
Johanw
Johanw
  • 0
@ model t
de verhalen gehoord over de outlanders die 1 op 10 rijden of nog geeneens.......dat ga je met de crv niet redden want die blijft altijd op gemiddeld zitten. Leuk die aantal km ev rijden wat de verbruik omlaag haalt van de outlander maar dat is wel voor kleine ritjes...ook al meerdere verhalen van hele accu pakketten van de outlander die vervangen moeten worden, kosten 5000 tot 7000 euro.
nitro68
nitro68
  • 1
Johanw:
De laatste generatie Outlander heeft nu ook een benzine motor die volgens de Atkinson cycle werkt, dus het verbruik zal daar ook van gedaald zijn.
Trophy58
Trophy58
  • 2
Testrijder Marc Klaver heeft blijkbaar een zware rechtervoet. Andere reviewers spreken over een verbruikt van rond 1 : 18. Dat is natuurlijk een prima waarde. Rij eens met een Outlander naar Parijs of Berlijn; haalt die dan ook 1 : 33 ? Daarnaast vind ik de Outlander uitermate oubollig. Techniek en kwaliteit lijkt mij in de Honda veel beter.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Uiteraard is je verbruik afhankelijk van de verhouding tussen elektrisch en benzine.
Bij 150 km per uur gebruikt hij 1 op 12,5. (1 op 10 zijn spookverhalen van Bofkont en consorten)
Heen en terug naar Parijs kost 75 liter brandstof. (Berlijn 90 l)
Dat doe je 2 op 3 keer per jaar om vervolgens weer maaaanden naar je werk te gaan.
Als je echt vaak naar Parijs of Berlijn moet dan neem je geen plugin natuurlijk maar een volledig elektrisch auto.
RobSmith
RobSmith
  • 0
@JohanW "verhalen gehoord...." Dat is nu de pest van internet!
Men kakelt elkaar maar na zonder enige bronvermelding.
En dat doet een volgen lezer dan ook weer en niemand weet waar het eigenlijk vandaan komt en wat er van waar is.
Dus gewoon uit eigen ervaring of van zeer directe omgeving en anders niet a.u.b.
zeebra
zeebra
  • 0
@Model T: Dan ben je met een C-HR of Niro veel beter af. Zo’n Niro is echt niet veel kleiner. De Outlander is een grote auto. Dat is alleen aan de buitenkant. De accu’s nemen veel plek in. De wielbasis is kleiner dan van een Niro en breder is de Outlander ook niet. Het is maar de vraag of een elektrische auto groener is. Dat kan noch eens vies tegenvallen. Op dit moment ben ik voorstander van de niet plug-in Hybride: Weinig accu dus ook een lager gewicht en toch een gunstig
verbruik.
nitro68
nitro68
  • 0
Is de CR-V hybride ook als 4WD te krijgen, net als de RAV4?
De RAV4 hybride FWD heeft ook een laag trekgewicht van 800kg, maar de 4WD mag 1650kg aan de haak. (en die heeft daar met 1400kg sleurhut geen moeite mee ? )
Anoniem
Anoniem
  • 0
"De vierwielaangedreven versie kent een vanafprijs van €46.425."
G P 1
G P 1
  • 0
4WD mag ook maar 750 kilo trekken (bron: Honda perssite). Mijns inziens heeft Honda hier iets laten liggen. Past niet bij een auto die voor een SUV wil doorgaan.
De 4WD RAV4 Hybrid mag 1600 trekken.
De la Frikandel oftewel een 2de rangs burger
De la Frikandel oftewel een 2de rangs burger
  • 0
Ik vind deze Honda dus echt een strakke bak. Ik heb enkele jaren eens de non hybride gehuurd (2.2 liter 4 pitter) en ik was zeer onder de indruk van de binnen ruimte en weggedrag. Volgens mij moet met een beetje defensief rijden, een verbruik van 1 op 16-17 best wel mogelijk zijn, en dat is helemaal niet verkeerd. Het lucifers doosje met de naam Opel Karl doet het niet beter. Enfin, met een beetje file hier en daar, neemt de elektro van de hybride het over. De auto is niet goedkoop, maar je krijgt er wel een auto voor waar je vele jaren mee vooruit komt (Tenzij de overheid je na 10 jaar verplicht om de auto naar een Afrikaan te verkopen). De non hybride versie kunnen ze beter schrappen.