Honda maakt voorlopige prijzen CR-V Hybrid bekend
‘Onder voorbehoud’
De nieuwe Honda CR-V heeft al even een prijskaartje, maar de voor Nederland ogenschijnlijk erg interessante Hybrid-versie ontbrak nog in het overzicht. Daar komt nu verandering in, al zegt Honda er wel bij dat het om ‘voorlopige’ prijzen gaat.
Dat komt doordat het in België gevestigde Honda Benelux de kans aanwezig acht dat de bpm voor 2019 nog gaat wijzigen. Daarvan zou sprake zijn in het licht van de hogere CO2-uitstoot die nagenoeg alle auto’s door de verplichte nieuwe WLTP-verbruikscyclus laten optekenen, maar vooralsnog blijft het doodstil omtrent dit onderwerp. Daarom communiceren we de prijzen zoals Honda die nu voor ons land voorziet.
De CR-V Hybrid is er als 2WD en als 4WD en in drie uitrustingsniveaus. Bij de voorwielaangedreven variant zijn dat de Comfort, de Elegance en de Lifestyle, terwijl de vierwielaangedreven variant er als Elegance, Lifestyle en Executive is. Ledkoplampen, stoelverwarming en automatische airco blijken in alle gevallen op de vrij lange lijst met standaarduitrusting te staan.
De eenvoudigste CR-V Hybrid, de 2WD Comfort dus, staat voor €40.960 te boek. Daarmee is er sprake van een minimaal verschil met de €39.900 die voor de basisversie van de niet-hybride CR-V geldt. Die auto heeft een 173 pk sterke 1.5 in plaats van een hybridecombinatie met 184 pk. Bovendien moet er zelf worden geschakeld in die 1.5, waarmee het prijsverschil door de Hybrid in één klap ruimschoots wordt gecompenseerd.
Voor de rijker uitgeruste Elegance en Lifestyle vraagt Honda respectievelijk €43.435 en €46.935. De vierwielaangedreven versie kent een vanafprijs van €46.425. Dan gaat het om een auto in Elegance-trim, die dus ook met de 2WD-versie in dat uitrustingsniveau vergeleken dient te worden. Het prijskaartje voor de aangedreven achteras komt daarmee op net geen 3 mille te liggen. Een 4WD Lifestyle kost €49.925, topversie Executive staat voorlopig voor €53.530 in de boeken.
Collega Marc Klaver kon overigens eind vorige week de eerste kilometers maken met de CR-V Hybrid. Zijn bevindingen vind je hier en staan vanaf deze week ook in AutoWeek magazine.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
PRIVATE LEASE Honda CR-V

Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (30)
Reageren

Dan kan men beter volledig voor elektrisch gaan , nog te zwijgen van de prijzen !Ik als Honda rijder vind dit ook maar veel technologie met zeer weinig meerwaarde ....!!!

Voor dat vele geld kan je beter voor volledig elektrisch gaan ...

Dat zijn vergelijkbare verbruikscijfers van een vergelijkbare SUV met diesel motor.
En in de stad is dat verbruik nog minder, dan maak je de meeste winst qua luchtvervuiling.
Of willen jullie 1:20 met een 2 ton zware auto van deze afmetingen?
Dream on.

"Veel technologie" vind ik bij de CR-V juist meevallen: geen versnellingsbak/cvt/planetair stelsel en een relatief lichte accu gecombineerd met een Atkinson-achtige 4 cilinder en dus ook geen fijnstoffilter of NOx katalysator. Het verbruik is vergelijkbaar met de RAV4 hybrid die veel meer technologie en zwaardere accu aan boord heeft. Het eind van de ontwikkeling van de uitstootarme brandstofmotor is ongeveer bereikt.
Verbruik: 1 op 18 (RON 88) stad/binnenwegen. 130 km/u 1 op 15.
.
Officieel: Ahead of its European show debut, Honda has confirmed official fuel economy and CO2 emissions for the all-new CR-V Hybrid. Under WLTP test, the front-wheel drive model of the 184 PS (135 kW) petrol-electric SUV has CO2 emissions of 120g/km and official average fuel economy of 5.3l/100km (53.3mpg). The all-wheel drive CR-V Hybrid has CO2 emissions of 126g 5.5 l/100km (51.4 mpg).

En niet geschikt voor een sportieve rijstijl, hoewel de auto met 184 Pk best rap is.
Ter vergelijk verbruik CR-V 1.5 turbo: gemiddeld 1 op 11 binnenweg/stad (28 mpg). 100-110 km/u 1 op 14. De 2.4 CR-V is iets zuiniger.

Heeft ongeveer dezelfde techniek (wel grotere accu en extra motor op de achterwielen), kost ongeveer hetzelfde, en is als gewone hybride (met lege accu) even zuinig.
Mag echter 1500kg trekken, en kan, door aan de stekker op te laden, grotere afstanden elektrisch rijden.

Maar de hybride mag dus maar 750kg trekken, helaas dus geen optie. Wordt dus of een Outlander of een RAV-4.

Klopt. Ik vind de Outlander dan ook een beter alternatief.



1. Het cijfer was een testrit praktijkverbruikscijfer
2. Het cijfer was geen WLTP cijfer
Ziedaar de werkelijke wereld. Als je zelf voor je brandstof moet betalen hou je waarschijnlijk beter bij wat je verbruik is, maar tegelijk verhindert schaamte er velen van de werkelijke cijfers te willen noemen.
Ik ken iemand die noodgedwongen een vakantie in een spiksplinter nieuwe Tiguan 4WD 2018 met een downsized TSI blok moest rijden. Hij klaagde zich suf over het absurde verbruik ervan, want dat ding reed dus in de praktijk 1:8...1:10. Dat zijn de werkelijke cijfers, maar alleen omdat het zijn eigen auto niet was weten we dat nu. Eigenaren zullen het nooit toegeven. Cognitieve dissonantie heet dat. Ook wel bekend als oplichting.
1:14...1:15 is gewoon een heel goed cijfer voor een dergelijk formaat windvangende zware SUV met 4WD.
Dat is de realiteit.
Dat het afwijkt van de WLTP en dus je foutieve gevoel?
Onder welke rots lagen jullie?

De Outlander is:
-Een volle maat groter.
-Kost in basisuitvoering 34500,- ipv 40960,- (6440,- euro verschil!!! Daar is je subsidie)
-Heeft altijd 4WD. (scheelt nog eens 3000,- piek)
-Kan dagelijks en in de stad volledig elektrisch.
-Als je binnen 40km van je werk woont is 1 op 33 een makkie.
-Ziet er van binnen net zo goed of matig uit zo je wilt.
En dan heb ik het over de versie van 5 jaar geleden. Die nieuwe is vast weer mooier en heeft een grotere accu.
En 2e hands zijn ze nu te koop voor een prikkie. va 12000,-
Valt me erg tegen van het grote Honda.

Het kan nog zeker 10 jaar mee. Maar voor een EV rijder is dit toch wel erg terug in de tijd. Jammer dat er nog geen EV keuze is in dit gewilde segment.

Voor een niet EV rijder is dit de logische tussenstap.

Maar als je de kans krijgt een EV te rijden dan moet je deze stap zeker overslaan.
Achteraf ga je denken dat een brandstofmotor, en alles wat erbij hoort, meeslepen een heel apart idee was.

De mensen die particulier kopen hebben voor het overgrote deel die mogelijkheid.

de verhalen gehoord over de outlanders die 1 op 10 rijden of nog geeneens.......dat ga je met de crv niet redden want die blijft altijd op gemiddeld zitten. Leuk die aantal km ev rijden wat de verbruik omlaag haalt van de outlander maar dat is wel voor kleine ritjes...ook al meerdere verhalen van hele accu pakketten van de outlander die vervangen moeten worden, kosten 5000 tot 7000 euro.

De laatste generatie Outlander heeft nu ook een benzine motor die volgens de Atkinson cycle werkt, dus het verbruik zal daar ook van gedaald zijn.


Bij 150 km per uur gebruikt hij 1 op 12,5. (1 op 10 zijn spookverhalen van Bofkont en consorten)
Heen en terug naar Parijs kost 75 liter brandstof. (Berlijn 90 l)
Dat doe je 2 op 3 keer per jaar om vervolgens weer maaaanden naar je werk te gaan.
Als je echt vaak naar Parijs of Berlijn moet dan neem je geen plugin natuurlijk maar een volledig elektrisch auto.

Men kakelt elkaar maar na zonder enige bronvermelding.
En dat doet een volgen lezer dan ook weer en niemand weet waar het eigenlijk vandaan komt en wat er van waar is.
Dus gewoon uit eigen ervaring of van zeer directe omgeving en anders niet a.u.b.

verbruik.


De RAV4 hybride FWD heeft ook een laag trekgewicht van 800kg, maar de 4WD mag 1650kg aan de haak. (en die heeft daar met 1400kg sleurhut geen moeite mee ? )



De 4WD RAV4 Hybrid mag 1600 trekken.

750kg voor een 4wd SUV is wel weinig, inderdaad een misser.

Een vraag of een opmerking? Laat het ons weten met een reactie.