en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Honda toont op de Autosalon van Genève een gewijzigde Jazz, waarbij de hybride-versie voortaan de vaandeldrager is. Daarvan is het verbruik 4,5 liter per 100 km en de uitstoot is 104 gr/km. Dat betekent dat we er in het B-segment een nieuwe keuze bij hebben in het wegenbelastingvrije segment. Opvallend is dat alleen de hybrideversie leverbaar is in dit opvallende Lime Green Metallic.
De Jazz hybrid heeft een 1,3-liter benzinemotor met een vermogen van 88 pk die wordt bijgestaan door een elektromotor die 14 pk opwekt. Die zijn gekoppeld aan een CVT-transmissie. Daarmee gaat de hybride Jazz in 12,6 seconden van 0 naar 100 km/u en is de topsnelheid 177 km/u. De auto weegt 1.162 kilo; zeventig kilo meer dan de normale versies.
De komst van de Jazz hybrid is tevens de aanleiding om ook de normale versies een beetje te herzien. Zo keert de CVT-transmissie terug met een hellingsensor die weet wanneer er een kruipeffect nodig is. Voor een beter aerodynamica zijn verder de voor- en achterbumper aangepast en de vernieuwde grille, koplampen en achterlichtunits zorgen voor een iets gewijzigd gezicht.
In het interieur is er voortaan een dashboard in één kleur en zijn er nieuwe materialen. Lederen bekleding is voortaan af-fabriek te bestellen. Tot slot meldt Honda dat de vering is aangepast voor een beter rijcomfort en de besturing heeft in de rechtuitstand wat meer weestand gekregen voor een beter stabiliteitsgevoel.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.