AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Honda CR-Z heeft prijs
101
De Honda CR-Z wordt een van de grote smaakmakers van 2010. Maar wat kost-ie nou? Wij hebben inmiddels het antwoord.
De vanafprijs van de Honda CR-Z is 24.990 euro. Voor dat geld krijgt u een CR-Z 1.5 S. De standaarduitrusting omvat onder meer Hill Start Assist, dagrijverlichting, radio/mp3-speler met vier speakers en AUX-aansluiting en 16-inch stalen wielen.
Een stap hoger vinden we de CR-Z 1.5 Sport, die 26.390 euro kost. Deze versie voegt aan de uitrusting van de S het volgende toe: mistlampen voor, aluminium voor de pookknop en de padalen, chroom op de middenconsole, verlichting voor het dashboardkastje en de voetenruimte, een multifunctioneel stuurwiel met lederen bekleding, twee extra luidsprekers, privacy glas en 16-inch lichtmetaal.
De topversie is de GT, die voor 28.690 euro de uwe is. Ten opzichte van de Sport omvat de meeruitrusting een alarm, elektrisch inklapbare buitenspiegels, verwarmbare voorstoelen, Bluetooth, aansluitmogelijkheid voor USB, een extra luidspreker, regen- en lichtsensoren en xenonverlichting.
Een stap hoger vinden we de CR-Z 1.5 Sport, die 26.390 euro kost. Deze versie voegt aan de uitrusting van de S het volgende toe: mistlampen voor, aluminium voor de pookknop en de padalen, chroom op de middenconsole, verlichting voor het dashboardkastje en de voetenruimte, een multifunctioneel stuurwiel met lederen bekleding, twee extra luidsprekers, privacy glas en 16-inch lichtmetaal.
De topversie is de GT, die voor 28.690 euro de uwe is. Ten opzichte van de Sport omvat de meeruitrusting een alarm, elektrisch inklapbare buitenspiegels, verwarmbare voorstoelen, Bluetooth, aansluitmogelijkheid voor USB, een extra luidspreker, regen- en lichtsensoren en xenonverlichting.
Handbak
Alle versies van de CR-Z hebben een aandrijflijn aan boord bestaande uit een 1,5-liter benzinemotor (124 pk), een elektromotor (14 pk) en een handgeschakelde zesbak. De Honda is de eerste hybride op de Nederlandse markt met een handbak, iets wat nog maar weer eens de sportieve intenties van het merk onderstreept. De sprint naar 100 km/h kost 9,9 seconden en de topsnelheid is 200 km/h.
Het gemiddeld verbruik van de CR-Z is 5,0 liter per 100 kilometer. Dat betekent een CO2-uitstoot van 117 gram per kilometer. Derhalve komt de kleine Honda in aanmerking voor het bijtellingstarief van 20 procent.
Alle versies van de CR-Z hebben een aandrijflijn aan boord bestaande uit een 1,5-liter benzinemotor (124 pk), een elektromotor (14 pk) en een handgeschakelde zesbak. De Honda is de eerste hybride op de Nederlandse markt met een handbak, iets wat nog maar weer eens de sportieve intenties van het merk onderstreept. De sprint naar 100 km/h kost 9,9 seconden en de topsnelheid is 200 km/h.
Het gemiddeld verbruik van de CR-Z is 5,0 liter per 100 kilometer. Dat betekent een CO2-uitstoot van 117 gram per kilometer. Derhalve komt de kleine Honda in aanmerking voor het bijtellingstarief van 20 procent.