Helft van Audi’s E-tron-rijders kiest virtuele spiegels

Teller loopt tegen de 100

Audi E-tron

Audi’s eerste volledig elektrische auto staat nu een paar maanden bij de Nederlandse dealers en verschijnt steeds vaker in het straatbeeld. Audi’s ‘unique selling point’ van de E-tron zijn onder andere de futuristische virtuele spiegels, maar loopt Nederland daar wel warm voor?

Het leek tijdens de introductie wel van een concept-car te komen: Audi’s Virtual Mirrors. De authentieke spiegelkappen maken plaats voor camera’s die beelden doorgeven aan twee oled-schermen in de zijportieren. Audi voert geen enkele uitvoering standaard met deze gadgets. In de prijslijst dient elke E-tron-rijder dan ook een vinkje van € 1.857 te zetten. Doen ze dat ook? De Nederlandse importeur laat weten dat “ruwweg de helft van de E-tron-eigenaren voor Audi’s Virtual Mirrors kiest”.

Dat komt nu neer op zo’n 45 Nederlandse klanten die met de camera's rondrijden, want in de eerste vier maanden leverde Audi 97 nieuwe E-trons. Daarmee is de elektrische Audi populairder dan zijn concurrenten. Bij Jaguar betraden namelijk 71 klanten de lokale dealers voor het ophalen van een nieuwe I-Pace en de verkopen van de Tesla Model X én Model S stortten dit jaar in naar een totaal van 24 en 34 stuks. 

Audi heeft overigens naar eigen zeggen in de eerste vier maanden 500 koopcontracten voor de E-tron gesloten.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (62)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.