AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Harttransplantatie voor BMW Z4 M
33
De eerste BMW Z4 verblijft inmiddels in het automobiele rusthuis, maar dat betekent niet dat Manhart Tuning de auto is vergeten. Integendeel: door een 'harttransplantatie' wordt de roadster vitaler dan ooit.
De Z4 M V10 krijgt namelijk de motor van de BMW M5 onder de kap. En dan nog niet eens de standaard-V10 met 507 pk, maar een opgevoerde versie. Dankzij onder meer een uitlaatsysteem van AC Schnitzer ligt het vermogen op maar liefst 550 pk. Het blok is gekoppeld aan de handgeschakelde zesbak die BMW alleen op de Amerikaanse M5 levert.
De omgebouwde Z4 M weegt 1450 kilogram, dus de liefhebber kan op z'n vingers natellen dat het vermogen garant staat voor indrukwekkende prestatiecijfers. De sprint naar 100 kilometer per uur kost 3,9 seconden en de snelheidsbegrenzer is verleden tijd. De nieuwe topsnelheid ligt ongetwijfeld boven de 300 kilometer per uur, maar een concreet getal noemt Manhart niet.
Natuurlijk ontbreekt ook het dikke spoilerwerk niet. Manhart monteert eigenlijk nog relatief bescheiden lichtmetaal. Voor en achter heeft het een diameter van 19 inch.
De omgebouwde Z4 M weegt 1450 kilogram, dus de liefhebber kan op z'n vingers natellen dat het vermogen garant staat voor indrukwekkende prestatiecijfers. De sprint naar 100 kilometer per uur kost 3,9 seconden en de snelheidsbegrenzer is verleden tijd. De nieuwe topsnelheid ligt ongetwijfeld boven de 300 kilometer per uur, maar een concreet getal noemt Manhart niet.
Natuurlijk ontbreekt ook het dikke spoilerwerk niet. Manhart monteert eigenlijk nog relatief bescheiden lichtmetaal. Voor en achter heeft het een diameter van 19 inch.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Er zijn nog maar drie BMW-modellen zonder ‘Curved Display’
Nieuws
Dit kost de BMW Z4 met M40i met handbak: bijna €16.000 duurder
Nieuws
BMW Z4: nu ook in Nederland met handbak
BMW Z4 2.0i – 2006 – 342.908 km – Klokje Rond
Praktijkervaring