AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Handbak voor Ferrari California
28
De Ferrari California is bedoeld voor degenen die een 458 Italia wat te wild vinden. De zestraps automaat, past goed in die filosofie. Maar de California kan nu ook iets puurder: de tamste Ferrari komt er ook met een handgeschakelde versnellingsbak.
De versnellingsbak van de California is geplaatst volgens het transaxle-principe en telt zes verzetten. Door die plaatsing achter de achteras is de gewichtsverdeling net als bij de automaat 47% - 53%. Volgens Ferrari draagt de nieuwe versnellingsbak bij aan het GT-karakter van de California. "Hij biedt gemakkelijke, licht en exacte schakeling."
Met zijn handbak sprint de California in 4,2 seconden van 0 naar 100 km/u. Als topsnelheid wordt meer dan 310 km/u opgegeven. Het brandstofverbruik is 14,9 liter op 100 km en de CO2-uitstoot is 347 gr/km. Bij de versie met automaat gaat de sprint tweetienden sneller en is de topsnelheid 310 km/u. Bovendien is het verbruik met 13,1 liter op 100 km lager en de CO2-uitstoot met 299 gr/km dus ook.