Greenwheels stapt versneld over op EV's

In 2025 compleet CO2-neutraal

Greenwheels

Greenwheels gaat zijn deelauto's de komende drie jaar versneld omruilen voor EV's. Met die stap wil het bedrijf in 2025 naar eigen zeggen compleet CO2-neutraal draaien. Voor de nieuwe EV's zoekt Greenwheels zijn heil bij de ID-modellen van Volkswagen.

Op dit moment heeft Greenwheels 2.300 auto's rondrijden in heel Nederland. Ook buiten de Randstad is het bedrijf sinds vorig jaar actief. Van dat wagenpark is 10 procent elektrisch aangedreven, Greenwheels heeft onder meer de Volkswagen e-Golf en Seat Mii Electric in de vloot. Dat aantal moet fors omhoog om in 2025 CO2-neutraal te kunnen draaien, dus heeft Greenwheels de volgende 500 elektrische auto's al in de bestelling staan. "We realiseren ons dat we voor een enorme klus staan, maar we gaan uitstootvrij rijden nog toegankelijker én aantrekkelijker maken", aldus algemeen directeur Andrew Berkhout.

Dat betekent dat de huidige Upjes en Golfs Variant van Greenwheels langzaam maar zeker uit het straatbeeld verdwijnen. Ze worden vervangen door de ID-modellen van Volkswagen, al vermeldt Greenwheels niet om welke modellen het precies gaat. De ID3 lijkt de meest logische kandidaat te zijn. Dat Greenwheels kiest voor Volkswagen is niet heel gek, want de Duitse autofabrikant is samen met Pon voor een deel eigenaar van Greenwheels.

In samenspraak met lokale overheden worden ook de parkeerplekken, waar de gebruiker de auto ophaalt en terugbrengt, uitgebreid met laadpalen en waar nodig worden extra locaties gerealiseerd. "Met elektrische auto’s, zeker in combinatie met snelladen, kunnen gebruikers met gemak afstanden van honderden kilometers per dag afleggen", aldus Berkhout, die daarbij aangeeft dat Greenwheels met de komst van de elektrische auto's verder kan doorgroeien.

PRIVATE LEASE Volkswagen

Lezersreacties (52)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.