AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
GM onderzoekt elektrische infrastructuur
28
De initiatiefnemers van Better Place kunnen hun borst natmaken, want General Motors zet definitief in op de elektrische auto. Om te kijken of een echt grootschalige introductie in Europa mogelijk is, voert het Amerikaanse autoconcern in samenwerking met het Spaanse Iberdrola een groot haalbaarheidsonderzoek uit.
General Motors en Iberdrola gaan kijken wat de technische benodigdheden zijn voor een infrastructuur voor plug-in voertuigen in Europa. Het onderzoek gaat plaatsvinden in Spanje en Engeland. Beide bedrijven analyseren in hoeverre er oplaadpunten nodig zijn in woonhuizen, kantoren en op parkeerplaatsen.
Maar dat is niet het enige. General Motors onderzoekt in hoeverre de elektrische voertuigen zoals die er nu zijn (zoals de Volt) moeten worden aangepast. Iberdrola kijkt of het huidige elektriciteitsnetwerk afdoende is om alle auto's op elk moment van energie te voorzien.
De naam Iberdrola doet waarschijnlijk bij weinig mensen een belletje rinkelen, maar de energiemaatschappij is de grootste van Spanje. Bovendien is Iberdrola de op een na grootste leverancier van windenergie in Verenigde Staten en de nummer drie in het Verenigd Koninkrijk. In totaal heeft het bedrijf 27 miljoen klanten.
Maar dat is niet het enige. General Motors onderzoekt in hoeverre de elektrische voertuigen zoals die er nu zijn (zoals de Volt) moeten worden aangepast. Iberdrola kijkt of het huidige elektriciteitsnetwerk afdoende is om alle auto's op elk moment van energie te voorzien.
De naam Iberdrola doet waarschijnlijk bij weinig mensen een belletje rinkelen, maar de energiemaatschappij is de grootste van Spanje. Bovendien is Iberdrola de op een na grootste leverancier van windenergie in Verenigde Staten en de nummer drie in het Verenigd Koninkrijk. In totaal heeft het bedrijf 27 miljoen klanten.