GFG Style Kangaroo springt eruit

In de voetsporen van de Mega Track

GFG Style Kangaroo
GFG Style KangarooGFG Style KangarooGFG Style KangarooGFG Style KangarooGFG Style KangarooGFG Style KangarooGFG Style KangarooGFG Style KangarooGFG Style KangarooGFG Style KangarooGFG Style KangarooGFG Style Kangaroo

GFG Style, een bedrijf van niemand minder dan Giorgetto Giugiaro en zijn zoon, heeft de Kangaroo gepresenteerd. De auto volgt in zekere mate de filosofie van de in elk opzicht bizarre Mega Track uit de jaren negentig.

GFG Style omschrijft zijn Kangaroo als een tweezits 'hyper-SUV'. Een SUV zien we er niet echt in, maar de auto lijkt wel degelijk een supercar met een forse bodemvrijheid te zijn. Dat doet denken aan de Mega Track uit de vroege jaren negentig.

De Kangaroo heeft een onderstel dat in drie standen is te zetten. In Racing-modus bedraagt de bodemspeling 14 centimeter. Road, bedoeld voor normaal gebruik, zorgt voor een afstand van 19 centimeter tussen de weg en de bodem van de auto terwijl de Off-road-modus is bedacht voor avonturen naast het asfalt. In die laatste stand bedraagt de bodemvrijheid 29 centimeter. De koets van de Kangaroo is volledig opgetrokken uit koolstofvezel. In de bilpartij zien we niet alleen reguliere achterlichtunits, maar ook een heel arsenaal aan ledjes die het zwarte deel van de kont beslaan. Hierin zijn onder andere de richtingaanwijzers verwerkt. Opmerkelijk zijn ook de portieren. Het onderste deel van het portier opent als een soort vleugeldeur, terwijl ook een deel van het dak zich kan openen.

Hoewel het concept van deze op 22 inch groot lichtmetaal geplaatste 4,6 meter lange en 2 meter brede Kangaroo in feite dus al een paar decennia oud is, is de techniek van GFG Style's creatie helemaal actueel. De van vierwielsturing voorziene Kangaroo is namelijk volledig elektrisch. Het gevaarte heeft twee 245 pk sterke elektromotoren. Het systeemvermogen ligt op 490 pk en 680 Nm. Daarmee schiet het gevaarte zich in 3,8 tellen vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h. Zijn topsnelheid ligt op 250 km/h. Interessant is ook het accupakket, dat heeft namelijk een capaciteit van 90 kWh. Daarmee moet de Kangaroo meer dan 450 kilometer elektrisch kunnen afleggen. Officieel is de Kangaroo een concept-car. Het is niet duidelijk of er productieplannen zijn.

Overigens had Giugiaro in 2013 met de Parcour eerder al een cross-over achtige coupé voor ogen. Later liet Audi met de Nanuk Quattro een aan die designstudie gerelateerd studiemodel zien.

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.