AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: Renault Kangoo
1
Na een aantal jaren trouwe dienst is het dan nu toch echt tijd voor een nieuwe Renault Kangoo. Er gaat veel veranderen: het Franse merk gooit er een heuse 'alles wordt anders-show' tegenaan.
Tien jaar oud is-ie alweer, de Kangoo. Het is in feite gewoon een personenauto op basis van een bestelauto en na al die jaren begin je dat toch wel te merken. Dat neemt niet weg dat de Kangoo een doorslaand succes is: er rijden inmiddels 2,3 miljoen exemplaren rond.
De nieuwe gooit het over een hele andere boeg: de tweede generatie is groter, subtieler vormgegeven en gebouwd op een stuk beter onderstel: dat van de Scénic. De prijzen zijn niet eens zoveel gestegen: de voorlopige basisversie (1.6 16v/106 pk) gaat 17.695 euro kosten, in het najaar van 2008 komt een 1.6 8v (90 pk) voor 16.495 euro op de prijslijsten te staan.
Op pad nu. De Kangoo is behoorlijk in de hoogte gegroeid en dat frontale oppervlak heeft negatieve gevolgen voor het windgeruis. Voor de rest heeft Renault een flinke stap op comfortgebied gezet: verbeterde aerodynamica heeft het geluidsniveau onder het rijden gehalveerd.
Het gebruik van de Scénic-bodemplaat is goed nieuws voor de rijeigenschappen: de auto ligt prima op de weg, al helt de auto in snel genomen bochten wel nogal over. Het gemiddeld verbruik van de 1,5-liter diesel beviel ons prima: 7,5 liter per 100 kilometer.
De nieuwe gooit het over een hele andere boeg: de tweede generatie is groter, subtieler vormgegeven en gebouwd op een stuk beter onderstel: dat van de Scénic. De prijzen zijn niet eens zoveel gestegen: de voorlopige basisversie (1.6 16v/106 pk) gaat 17.695 euro kosten, in het najaar van 2008 komt een 1.6 8v (90 pk) voor 16.495 euro op de prijslijsten te staan.
Op pad nu. De Kangoo is behoorlijk in de hoogte gegroeid en dat frontale oppervlak heeft negatieve gevolgen voor het windgeruis. Voor de rest heeft Renault een flinke stap op comfortgebied gezet: verbeterde aerodynamica heeft het geluidsniveau onder het rijden gehalveerd.
Het gebruik van de Scénic-bodemplaat is goed nieuws voor de rijeigenschappen: de auto ligt prima op de weg, al helt de auto in snel genomen bochten wel nogal over. Het gemiddeld verbruik van de 1,5-liter diesel beviel ons prima: 7,5 liter per 100 kilometer.
De volledige rij-impressie met de Renault Kangoo staat in AutoWeek 49, die vanaf 5 december in de winkels ligt.
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Nieuws
Renault Kangoo Limo: geen Kangoo, wel absurd
Achtergrond
Zo avontuurlijk werd de Renault Kangoo aan ons voorgesteld
Op Zoek Naar
Zoek je echt veel ruimte? Deze ‘ludospaces’ bieden het voor €7.500
Nieuws
De EV's van 10 jaar terug kwamen gemiddeld 200 kilometer ver
Nieuws