Gereden: Porsche Macan Turbo
Er zijn twee dingen waar Porsche op focust bij de presentatie van de Macan. Ja, hij is op de Q5 gebaseerd. Het wordt allerminst onder stoelen of banken gestoken dat de Audi diende als basis.
Het tweede: dit is de sportwagen onder de midi-SUV's is. De Duitsers kunnen het niet genoeg benadrukken: grotere banden achter dan voor, het 4WD-systeem uit de 911 Carrera 4 en vermogens waar een paard de hik van krijgt. De vooralsnog lángzaamste (!) benzine-Macan is de Macan S met 340 pk en een top van 254 km/h. Wij rijden echter de Turbo, die 400 pk peurt uit een bi-turbo 3.6 V6. 0-100? 4,6 seconden. Juist.
En die Turbo, daarmee zijn wij vandaag op pad. Een mooie brons-gouden versie. Porsche stuurt ons eerst hun testcircuit op. Tsja, je noemt het een sportwagen of niet. Twee dingen vallen op: je voelt bij het uitgaan van de eerste bocht al hoe de aandrijving in basis op de achterwielen zit.
Daarnaast valt op hoe goed de besturing is. Nota bene elektrisch bekrachtigd en vrij licht, maar met veel gevoel en mooi lineair. Kunnen ze niet eens een stagiaire naar Audi sturen om uit te leggen hoe het moet?
Lees de volledige rij-impressie in AutoWeek nummer 8, die woensdag 19 februari in de winkels ligt.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Porsche Macan 4
- 2025
- 15 km

Porsche Macan 2.9 GTS | PTS Grey Black - PASM - ACC - BOSE - Sport Chrono - Pano
- 2022
- 25.441 km

Porsche Macan 2.9 GTS 441pk Keramische remmen Panoramadak Gele stiksels FACELIFT Stoelkoeling 18-weg stoelen Sportuitlaat Sportchrono TURBO GT velgen
- 2022
- 92.000 km
Lees ook

Porsche Macan GTS: voor wie 516 pk maar slappe hap vindt

Porsche: Binnen nu en drie jaar opvolger Macan met benzinemotoren

Test: Porsche Macan RWD en Macan 4S – Praktisch, elektrisch en toch leuk

Designreview Porsche Macan: ‘Ondanks elektrische aandrijving een uitstekend getekende opvolger’
