AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: Peugeot Ion
35
Na de Peugeot 106 Electrique was er jarenlang geen elektrische Peugeot op de prijslijsten te vinden, maar rond de jaarwisseling komt het merk terug met de Ion. Wij reden onder de rook van Parijs alvast onze eerste kilometers met dit zustermodel van de Citroën C-Zero en de Mitsubishi i-Miev.
De Ion heeft net als z'n zustermodellen een 64 pk sterke elektromotor aan boord, en het koppel van 180 Nm maakt de Peugeot tot een verrassend kwiek karretje. Voeg daarbij het opvallend volwassen interieur, de redelijk communicatieve besturing en het vrijwel afwezige rijgeluid, en je hebt een auto waar de elektropioniers prima mee kunnen leven.
Voorwaarde is wel dat ze niet van al te enthousiast bochtenwerk houden, want daar heeft de Ion het niet zo op. De testroute bevat tientallen minirotondes, en de kleine Peugeot ontmoedigt al te sportief rijgedrag met flink wat onderstuur. Lekker rustig zoemen, is het devies, en daar zal het vrijwel alle kopers ook om te doen zijn. Klein minpuntje is de opvallend stevige demping. De Franse wegenbouwers blijken opvallend gek op verkeersdrempels, inzittenden van een Ion zijn er minder blij mee.
Eind dit jaar komt de Ion beschikbaar met een Nederlandse prijs van 29.550 euro (exclusief btw). Peugeot verwacht dat particulieren voor 10 procent van de Ion-verkopen zorgen, de rest van de pioniers is te vinden bij leasemaatschappijen, Greenwheels en overheidsinstellingen. De volledige rij-impressie met de Peugeot Ion is te lezen in AutoWeek 38, die op woensdag 22 september in de winkels ligt.
Voorwaarde is wel dat ze niet van al te enthousiast bochtenwerk houden, want daar heeft de Ion het niet zo op. De testroute bevat tientallen minirotondes, en de kleine Peugeot ontmoedigt al te sportief rijgedrag met flink wat onderstuur. Lekker rustig zoemen, is het devies, en daar zal het vrijwel alle kopers ook om te doen zijn. Klein minpuntje is de opvallend stevige demping. De Franse wegenbouwers blijken opvallend gek op verkeersdrempels, inzittenden van een Ion zijn er minder blij mee.
Eind dit jaar komt de Ion beschikbaar met een Nederlandse prijs van 29.550 euro (exclusief btw). Peugeot verwacht dat particulieren voor 10 procent van de Ion-verkopen zorgen, de rest van de pioniers is te vinden bij leasemaatschappijen, Greenwheels en overheidsinstellingen. De volledige rij-impressie met de Peugeot Ion is te lezen in AutoWeek 38, die op woensdag 22 september in de winkels ligt.
Uitgelicht aanbod

Peugeot Ion Active - airco - lichtmetaal - subsidie mogelijk!
- 2012
- 75.798 km
€ 7.950

Peugeot Ion Active Airco Cruise ctrl 100% elektrisch GEEN WEGENBELASTING 128.675km Nieuwe APK
- 2011
- 128.675 km
€ 5.950

Peugeot Ion 67PK ELECTRIC 5-DRS ACTIVE AUTOMAAT / AIRCO / 15" LMV / UNIEK / BLUETOOTH / 4% BIJTELLING / 1E EIGENAAR / NIEUWSTAAT !!
- 2019
- 23.888 km
€ 12.900
Lees ook
Op Zoek Naar

Deze gebruikte hete hatchbacks koop je voor €13.000
Nieuws

'Verschillende toekomstscenario's voor VDL Nedcar'
Nieuws

Nieuwe BMW 5-serie en Mercedes-Benz E-klasse: vergelijking

Seat Leon Cupra 280 - Op de Rollenbank
Autosport

GP Spanje: tijden, standen, circuitinfo, weer
Campers

Kun je in de stalling onderhoud laten doen aan je camper?
Lezersreacties (35) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.