AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: KTM X-Bow
27
KTM was tot nu toe alleen bekend als motorfietsenfabrikant. De eerste auto van het merk moet daarom een kruising tussen een auto en een motorfiets zijn. We zochten op het Ascari Race Resort in Spanje uit of KTM met de X-Bow ook in deze opzet geslaagd is.
Op de sprint van 0 tot 100 kilometer per uur zijn er maar weinig auto's die de 790 kilogram wegende X-Bow bij kunnen benen: de KTM flikt het kunstje in 3,9 seconden. Bij hogere snelheden moet de lichtgewicht het uiteindelijk afleggen tegen het slagvolume van een sportwagen met V8, maar dat is natuurlijk niet waar het in een X-Bow om gaat.
Het gaat in een KTM X-Bow namelijk om bochtenwerk, en dat zit wel snor! De sportwagen kan maar liefst 1,5G aan zijwaartse krachten opwekken en reageert fenomenaal op bewegingen in het stuur. De X-Bow is echter niet zo ruig als bijvoorbeeld een Caterham of een Donkervoort. De prijzen 'af fabriek' starten bij 45.850 euro. Daar komen dan uiteraard nog de Nederlandse belastingen bij.
Het gaat in een KTM X-Bow namelijk om bochtenwerk, en dat zit wel snor! De sportwagen kan maar liefst 1,5G aan zijwaartse krachten opwekken en reageert fenomenaal op bewegingen in het stuur. De X-Bow is echter niet zo ruig als bijvoorbeeld een Caterham of een Donkervoort. De prijzen 'af fabriek' starten bij 45.850 euro. Daar komen dan uiteraard nog de Nederlandse belastingen bij.
De volledige rij-impressie met de KTM X-Bow is te lezen in AutoWeek 27, die vanaf woensdag 2 juli in de winkels ligt.