AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden Chevrolet Orlando
31
Begin volgend jaar komt Chevrolet met deze Orlando. Het is een midi-MPV op basis van de Cruze en Opel Astra. Er zijn bij de introductie drie motoren leverbaar; één benzine en twee diesels. Een hybride aandrijflijn wordt op termijn niet uitgesloten door Chevrolet. Bij de Orlando gaat het om functionaliteit, en dat is zowel vanbinnen als vanbuiten goed af te lezen aan de auto.
De Chevrolet plaats aan zeven mensen. De achterste zitrij is eigenlijk alleen geschikt voor kinderen en kleine volwassenen. En ook die kunnen er beter niet al te lang zitten. Een rij verder naar voren, op een normale achterbank is het beter toeven. Aan hoofd- en beenruimte kom je niet te kort. Voorin zit je zoals je in een MPV mag verwachten prima.
Het dashboard is symmetrisch rond de voorste passagiers opgebouwd. Met een in de middentunnel overlopende middenconsole. De belangrijkste instrumenten zitten recht voor je neus en zijn makkelijk afleesbaar.
Onder de kap van de Orlando waarmee wij kort kennis maken zit een 163 pk sterke dieselmotor. Het is één van de tweeliters die Chevrolet in de Orlando aanbiedt; de andere tweeliter common rail diesel ontwikkelt 130 pk. Daarnaast bestaat nog de keuze voor een 1,8-liter benzinemotor met 141 pk. Onze diesel heeft een maximumkoppel van maar liefst 360 NM, maar ondanks die grote trekkracht komt-ie nogal tam over. Maar met de geluidsdemping is niets mis; Chevrolet heeft ruim voldoende isolatiemateriaal aangebracht. Het onderstel is gebaseerd op dat van de Cruze en Astra, en daardoor voelt de Orlando Europees aan. Slecht wegdek wordt voldoende geabsorbeerd, en op glad asfalt komt de Chevrolet niet te soft over. De besturing werkt tamelijk wollige en gevoelloos. De uitrusting is voor elkaar, want elke Orlando heeft standaard ESP en zes airbags.
Het dashboard is symmetrisch rond de voorste passagiers opgebouwd. Met een in de middentunnel overlopende middenconsole. De belangrijkste instrumenten zitten recht voor je neus en zijn makkelijk afleesbaar.
Onder de kap van de Orlando waarmee wij kort kennis maken zit een 163 pk sterke dieselmotor. Het is één van de tweeliters die Chevrolet in de Orlando aanbiedt; de andere tweeliter common rail diesel ontwikkelt 130 pk. Daarnaast bestaat nog de keuze voor een 1,8-liter benzinemotor met 141 pk. Onze diesel heeft een maximumkoppel van maar liefst 360 NM, maar ondanks die grote trekkracht komt-ie nogal tam over. Maar met de geluidsdemping is niets mis; Chevrolet heeft ruim voldoende isolatiemateriaal aangebracht. Het onderstel is gebaseerd op dat van de Cruze en Astra, en daardoor voelt de Orlando Europees aan. Slecht wegdek wordt voldoende geabsorbeerd, en op glad asfalt komt de Chevrolet niet te soft over. De besturing werkt tamelijk wollige en gevoelloos. De uitrusting is voor elkaar, want elke Orlando heeft standaard ESP en zes airbags.
De volledige rij-impressie met de Chevrolet Orlando is te lezen in AutoWeek 1 2011, die 5 januari in de winkels ligt.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen