AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gereden: Chevrolet Epica
1
De Chevrolet Epica lost de Evanda af. Hij kenmerkt zich door zijn complete uitrusting, veel ruimte en zijn zescilinder lijnmotor. Eindelij succes voor deze grote Koreaanse Amerikaan?
De Chevrolet Epica lost de Evanda af. Hij kenmerkt zich door zijn complete uitrusting, veel ruimte en zijn zescilinder lijnmotor. Eindelij succes voor deze grote Koreaanse Amerikaan?
Het eerst dat opvalt in de Chevrolet Epica is dat hij onzettend stil is. De 2,0-liter zescilinder lijnmotor loopt fluweelzacht en ook andere geluiden zijn goed gedempt. Chevrolet heeft er veel werk van gemaakt. De dwarsgeplaatste zes-in-lijn is uniek in dit segment. Ook is er een 2,5-liter motor in deze opstelling. Die levert 12 pk meer maar is nauwelijks stiller. Ook zit er nog een 150 pk dieselmotor in de pijplijn.
Binnenin de Epica valt op dat mooie materialen zijn gebruik. De tijd van dubieuze dashboards in Koreaanse auto's lijkt voorbij. De besturing is opvallend sterk bekrachtigd bij lage snelheden. Bij hogere snelheden verdwijnt dat wel, maar er blijft een wollig gevoel in de besturing. Ook het onderstel mist scherpte en communicatie. De Epica is meer een reis- dan een rijdersauto.
De volledige rij-impressie met de Chevrolet Epica staat in AutoWeek 17, die op 26 april in de winkels ligt.