Gereden: Chevrolet Epica

Chevrolet Epica
De Chevrolet Epica lost de Evanda af. Hij kenmerkt zich door zijn complete uitrusting, veel ruimte en zijn zescilinder lijnmotor. Eindelij succes voor deze grote Koreaanse Amerikaan?
De Chevrolet Epica lost de Evanda af. Hij kenmerkt zich door zijn complete uitrusting, veel ruimte en zijn zescilinder lijnmotor. Eindelij succes voor deze grote Koreaanse Amerikaan?
Het eerst dat opvalt in de Chevrolet Epica is dat hij onzettend stil is. De 2,0-liter zescilinder lijnmotor loopt fluweelzacht en ook andere geluiden zijn goed gedempt. Chevrolet heeft er veel werk van gemaakt. De dwarsgeplaatste zes-in-lijn is uniek in dit segment. Ook is er een 2,5-liter motor in deze opstelling. Die levert 12 pk meer maar is nauwelijks stiller. Ook zit er nog een 150 pk dieselmotor in de pijplijn.
Binnenin de Epica valt op dat mooie materialen zijn gebruik. De tijd van dubieuze dashboards in Koreaanse auto's lijkt voorbij. De besturing is opvallend sterk bekrachtigd bij lage snelheden. Bij hogere snelheden verdwijnt dat wel, maar er blijft een wollig gevoel in de besturing. Ook het onderstel mist scherpte en communicatie. De Epica is meer een reis- dan een rijdersauto.
De volledige rij-impressie met de Chevrolet Epica staat in AutoWeek 17, die op 26 april in de winkels ligt.  

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.