Gereden: Cadillac SRX V6

Cadillac SRX
Cadillac SRXCadillac SRXCadillac SRXCadillac SRXCadillac SRX
De V6-versie (258 pk) van de Cadillac SRX is leverbaar. We maken de eerste kilometers in Noord-Zweden.

De V6-versie (258 pk) van de Cadillac SRX is leverbaar. We maken de eerste kilometers in Noord-Zweden.

De V6 van 3,6-liter inhoud is een welkome toevoeging op de SRX-range. De V8 is dan heel erg fijn maar de V6 is feitelijk sterk zat. Net als die V8, loopt de zespitter supergeraffineerd. Stil en krachtig, helemaal goed. Want ook het koppel van 339 Nm ligt dan weliswaar stevig onder dat van de V8 (427 Nm) , het is wel al bij 2800 tpm bij de les. Dus een V6 in de SRX past en... je houdt 20.000 euro in de pocket.
Wanneer we rijden op een bevroren zee is, ondanks een ESP-systeem, hard soms domweg té hard als een wiel geen kans krijgt op grip. Dan kunnen wielen wel individueel worden bediend, maar dan houdt het gewoon op. De SRX blijft dan wel op de baan, we staan zo dwars dat het moment dat er weer grip is, we aan de binnenkant van de bocht alsnog de sneeuwmuur inschuiven.
De auto biedt een goede zitpositie, het stuurwiel met deels hout, ligt perfect in de hand en laat precies manoeuvreerwerk toe. De bedieningshendel van de automaat ligt uitstekend onder handbereik want de auto kan ook sequentieel zelf geschakeld worden. Ook het uitzicht rondom is goed, zonder dat je het gevoel hebt in een busje te zitten. Tsja en verder biedt de SRX van binnen, net als in de V8, een puike afwerking, een duur, chique gevoel binnenin en een ingenieuze derde achterbank die elektrisch is neer te laten of op te zetten (optie!). Een doordachte, onderscheidende auto met een exclusieve uitstraling was die SRX al, en deze V6 maakt de auto nog veel interessanter want krachtig zat en beter geprijsd.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.