Gereden BMW 2-serie cabrio

BMW 2-serie Cabrio
Net als de 1-serie coupé die is omgedoopt tot 2-serie, heet de 1-serie cabrio vanaf nu 2-serie cabrio. We hebben de nieuwe kleine BMW uitgeprobeerd.

Misschien zit de grootste winst hem wel in het uiterlijk. De BMW 2 serie cabrio ziet er zowel met het (stoffen) dak open als gesloten oneindig keer beter uit dan zijn voorganger. De cabrio is maar liefst 72 mm langer dan de auto die hij opvolgt en daardoor kloppen alle proporties een stuk beter. En het heeft natuurlijk ook functionele voordelen. Ineens is het meer een auto die je als dinky-stel of als jonge moeder als daily driver kan gebruiken. Verwacht niet dat je zeeën van ruimte hebt op de achterbank, het is nog altijd een ongelooflijk krappe bedoening. Maar voorheen hadden ze de achterbank net zo goed weg kunnen laten en die fase laten we nu achter ons.
Qua rijden mikt BMW duidelijk meer op het cruisen dan op supersportief rijden. De auto is voor BMW-begrippen erg relaxt afgesteld (alle nieuwe BMW's zijn op dit moment overigens softer dan hun voorgangers), waardoor hij meer in het middengebied terechtkomt waar Audi met zijn A3 cabrio afgelopen jaar ook een veel grotere auto heeft afgeleverd. Ongetwijfeld is de doelgroep van deze auto daar alleen maar blij mee. Het grootste nadeel wordt daarmee al snel de prijs, die met een vanafprijs van 41.900 euro voor de 220i (een 218 volgt later) best stevig is. Zeker omdat je BMW altijd met extra's aan de gang moet.

Lees de volledige rij-impressie in AutoWeek 6, die woensdag 4 februari verschijnt.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (41)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.