Gereden: Audi TT Roadster
Reden om te wachten met de Roadster was er voor Audi niet. De lancering was enkel ietsje later dan die van de coupé zodat de auto bij de dealer staat precies als het lente wordt. Het merk heeft vooral gewerkt aan het comfort van de roadster. En dan doelen we niet op de rij-eigenschappen, maar op weldadigheid. Zo weegt de elektrisch bedienbare softtop nog maar 39 kilogram (3 kg minder dan de kap van de vorige Roadster) en is verkrijgbaar in drie kleuren. Openen en sluiten kan tot een snelheid van 50 km/h en neemt ongeveer 10 seconden in beslag, wat vrij vlot is en de auto als cabrio extreem bruikbaar maakt.
Voorlopig is de 2.0 TFSI met 230 pk de langzaamste benzinevariant, wat bijna grappig is. De auto is zeker in het middengebied van de motor loeisnel en altijd bij de les. Het zwaartepunt van de auto ligt lekker laag, zoals het hoort bij een auto van dit kaliber. Evengoed is de TT Roadster, leverbaar vanaf 49.690 euro, geen sportauto. Er zit heus wel wat dynamiek in, maar je mist de scherpte in zowel de besturing als het onderstel om te kunnen spreken van een auto die echt fun to drive is. Zijn perfectie op het gebied van de aandrijflijn en de afwerking doet daar niets aan af.
Lees de volledige rij-impressie in AutoWeek 9, die woensdag 25 februari verschijnt, ook komt er binnen afzienbare tijd een video-impressie online!
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Audi TT 1.8 TFSI Pro Line + S-Line Automaat RS Sportstoelen Navi LED 19 inch Virtual Apple Carplay Drive Select
- 2019
- 86.690 km

Audi TT 3.2 V6 quattro AUTOMAAT 250 PK AIRCO CRUISE XENON NAVI NL AUTO
- 2007
- 137.969 km

Audi TT 40 TFSI 197PK AUT. SUPERSCHERPE AANBIEDING! XENON
- 2020
- 127.972 km
Lees ook

Audi TT en R8 geven het stokje door aan deze elektrische coupé-cabrio – Vooruitblik

Audi Concept C in productie: elektrische opvolger van TT én R8

Audi TT 1.8 5V Turbo Quattro 225 pk – 2000 – 325.785 km - Klokje rond

Deze Audi TT is lekker blauw en lekker normaal – Liefhebber Gezocht
