Ford Ranger PHEV: tot ruim 45 kilometer elektrisch bereik

Medio volgend jaar op de markt

Ford Ranger PHEV
Ford Ranger PHEVFord Ranger PHEVFord Ranger PHEVFord Ranger PHEVFord Ranger PHEVFord Ranger PHEVFord Ranger PHEVFord Ranger PHEVFord Ranger PHEVFord Ranger PHEVFord Ranger PHEVFord Ranger PHEVFord Ranger PHEV

De Ford Ranger is er al met benzine- en dieselmotoren en krijgt nu een nieuw type aandrijflijn. Volgend jaar komt de Ford Ranger in Nederland op de markt als PHEV. Inderdaad: met een plug-in hybride aandrijflijn.

De huidige Ford Ranger is in Nederland met zowel benzine- als dieselmotoren leverbaar. Wat benzinemotoren betreft, valt er weinig te kiezen. Ford levert op benzinevlak enkel de 292 pk sterke Ranger Raptor met 3.0 Ecoboost zespitter. Wat dieselkrachtbronnen betreft is er ook weinig keuze. Dieselen kan immers enkel met de 205 pk 2.0 EcoBlue viercilinder. In 2025 haalt Ford de plug-in hybride Ranger PHEV naar Nederland. Ford kondigde hem al eerder aan en nu hebben we ook uitgebreide technische specificaties.

De Ford Ranger PHEV krijgt een 2,3-liter Ecoboost-benzinemotor en een 102 pk sterke elektromotor. Het systeemvermogen bedraagt volgens de fabrikant 279 pk en 690 Nm. Daarbij heeft de Ranger PHEV een 11,8 kWh (netto) accupakket dat een elektrisch bereik van meer dan 45 kilometer mogelijk maakt. Schakelen gaat met een tientraps automaat. De vierwielaangedreven Ranger heeft een sper op het achterdifferentieel en komt onder meer in een voor de Ranger nieuwe Stormtrak geheten uitvoering op de markt.

Ford Ranger

Handig: de Ranger PHEV kan apparatuur van stroom voorzien. Dat is vooral praktisch op afgelegen locaties. Standaard levert het Pro Power Onboard geheten systeem 2,3 kW. Verder is het systeem verkrijgbaar met twee 3,45-kW stopcontacten. Net als met andere Rangers kun je met de Ranger PHEV tot 3.500 kilo trekken. Het maximum laadvermogen bedraagt maar liefst 1.000 kilo.

Nederlandse prijzen zijn er nog niet, die volgen in aanloop naar de Nederlandse marktintroductie in 2025. Het is een slimme zet van Ford om de Ranger PHEV naar Nederland te halen. In tegenstelling tot nu gaat bpm per 2025 ook voor bedrijfswagens gelden. Een plug-in hybride drukt op papier de CO2-uitstoot en dus ook de prijs.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (16)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.