Ford Ranger ook als Chassis Cab voor opbouw

Van hoogwerker tot laadbak

Ford Ranger Chassis Cab
Ford Ranger Chassis CabFord Ranger Chassis CabFord Ranger Chassis CabFord Ranger Chassis CabFord Ranger Chassis Cab

Ford heeft de Ranger ontdaan van zijn laadbak en levert de pick-up nu ook met een kaal chassis als 'chassis cab'. Met deze variant kunnen klanten een opbouw naar wens kiezen en is de Ranger breder inzetbaar. Hij komt ook naar Nederland.

Qua opbouw zijn er voor de Ranger chassis cab legio mogelijkheden. Achter de enkele cabine mag de gewenste constructie in totaal 2,5 meter lang zijn en het maximaal toegestane totale leeggewicht bedraagt 3.270 kilogram, mede mogelijk gemaakt door de bladveren achter. De chassis cab heeft een enkele cabine en is gebaseerd op de Ranger XL, de utilitaire variant van de reguliere Ranger. Onder de kap ligt een 2,0-liter EcoBlue dieselmotor met 170 pk en 420 Nm koppel die gekoppeld is aan een handgeschakelde zesbak. Verder heeft de chassis cab instelbare vierwielaandrijving die desgewenst ook alle aandrijving naar de achterwielen kan dirigeren.

Ford heeft ook een chassis-variant van de Transit in de prijslijst staan. Met de Ranger mikt het merk op bedrijven en instanties die vaak op moeilijker begaanbaar terrein opereren, bijvoorbeeld bouwbedrijven en reddingsdiensten. De Ranger chassis cab is leverbaar vanaf januari 2021. Ford Nederland heeft tegenover AutoWeek bevestigd dat deze variant ook naar Nederland komt. Prijzen zijn nog niet bekend en volgen op een later moment.

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.