AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Ford Ka+ in de actiebak

Basis-Ford € 700 goedkoper

Ford Ka+
Ford heeft de medio vorig jaar gelanceerde Ka+ in prijs verlaagd om de verkopen aan te slingeren.

In juni vorig jaar presenteerde Ford de Europese variant van de Ka+, een auto die eerder al in Zuid-Amerika op de markt kwam. Ford zag geen heil meer in het A-segment en knipte de vorige Ka uit zijn modellengamma. De Ka+ werd aan de onderkant van het B-segment aan de familie toegevoegd. Vandaag zakt de Ka+ in prijs.

Alle uitvoeringen van de Ka+ zijn € 700 goedkoper dan voorheen. De vanafprijs ligt daarom nu op € 12.595, een bedrag waar je de Ka+ als Trend Essential voor terugkrijgt. De Trend Ultimate kent een prijskaartje van € 13.895.

Tot en met 31 maart heeft Ford een aankooppremie van € 500 in het leven geroepen, iets wat de vanafprijs van de Ka+ tijdelijk op € 12.095 brengt.

In januari heeft Ford 70 Ka+'jes weten te verkopen. Daarmee staat de compacte Ford op plek 137 in de verkooplijst van januari.

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (40)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Autonoom
Autonoom
  • 1
Wordt vermoedelijk niet meer zo'n knaller als zijn twee voorgangers.

Weet me nog goed te herinneren dat met name de tweede (m.i. ook de mooiste van de drie) versie regelmatig de top 10 in NL haalde.

Ben aan het sparen voor een parelmoerwitte van versie 2; verjaardagscadeau voor 18e verjaardag van dochterlief!
Leefvrij
Leefvrij
  • 11
Wat een kansloze auto. 1.000 euro goedkoper dan een Fiesta, maar op alle vlakken ook echt veel slechter. Stuur maar terug naar Brazilie.

Die 70 mensen die deze auto hebben gekocht waren zeker ook klant bij de DSB.
Carpe
Carpe
  • 3
Dacia laat zien dat budget ook goedkoop kan met (op papier) zuinige motoren die in lafe lage bpm heffing resulteren.

Dit is een te gemakkelijke poging van Ford
Carpe
Carpe
  • 3
Wereldauto werkt wel als je het slim aanpakt. Nu niet het kind met het badwater weggooien.
herman Witjes
herman Witjes
  • 3
die 700 euro per auto hadden ze beter kunnen investeren in een a segment a la wens Europeaan, die wel ford waardig is.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Downsize , hou je kop nou eens een keer. Het zijn altijd wereldautos.
DeeTwee
DeeTwee
  • 4
Nou, als t een wereldauto was geweest, dan had ie misschien wel prima verkocht. De Focus en Mondeo gaan volgens mij nog helemaal niet zo beroerd. Maar afgaande op kwaliteit is dit meer een tweede- of zelfs derdewereldauto.
Wheeler Dealers
Wheeler Dealers
  • 0
@WTS

??????? nu kraam jij onzin uit

maar goed : Auto's die specifiek voor een bepaalde markt ontwikkeld en wellicht ook geproduceerd worden is altijd beter dan One Fits it all principe
GTIUpper
GTIUpper
  • 3
Heb toevallig een van de 70 verkochte Ka+ gezien, wat een raar ogende auto is het in het echt, iets waar de Ecosport ook last van heeft, toevallig allebei auto's van de geflopte one Ford strategie.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Ook niet mijn ding, maar je krijgt voor een scherpe prijs wel veel ruimte.
Ik denk dat deze wel beter gaat verkopen. De oude kleine Ka kostte al minimaal 10.500 en de Fiesta is er pas vanaf 13.800
LM 1
LM 1
  • 3
Ik heb deze auto een keer in het echt zien rijden en het is een gedrocht. Met slechts 700 euro eraf maak je hier geen verkooptopper van.

Typisch gevalletje India/Brazilië.
BMW 007
BMW 007
  • 0
Mooi vind ik hem niet, om niet te zeggen dat ik hem lelijk vind.
Maar ruim is ie wel vanbinnen. Een volwassene kan zonder problemen op de achterbank zitten. Ik heb hem in België al een paar keer zien rijden. Maar daar start die ook maar aan 10200 euro, en dat is een correctere prijs voor deze auto.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Net als de twingo.....kansloos model terwijl de concurentie zoveel mooiers maken
Mc1
Mc1
  • 3
Super lelijk ding, hoort gewoon niet thuis op de westerse markt.

Als Ford nu een budget-merk was gestart, met gepaste prijzen dan had ik er wellicht wat meer sympathie voor gehad. Met de huidige prijzen en de naam " KA+" kan ik niet anders zeggen dan dat het een kansloze exercitie is...
Anoniem
Anoniem
  • 4
Een derde wereldauto, die niets op de Nederlandse wegen heeft te zoeken. Al zouden ze hem gratis weggeven, dan nog moet ik hem niet. Ford is gewoon helemaal de weg kwijt met zijn modellen-strategie.
Remco H
Remco H
  • 0
Ook met € 700,- prijsverlaging voel ik geen enkele behoefte om deze auto te kopen. Daarvoor ziet deze er veel te saai uit. Dan toch echt liever een Fiesta, ook al kost die ietsje meer.
G L O B E T R O T T E R
G L O B E T R O T T E R
  • 0
Toevallig heb ik vorige week een keer zo'n Ka gezien.
Op de foto's ging-ie nog wel, maar wat een gedrocht is het toch in werkelijkheid.
Na de Celerio is deze Ka(ter) in mijn ogen thans de lelijkste auto op de markt.
Je moet wel heel desperate zijn, wil je dit aanschaffen.
Lelijk, te duur en crisiskwaliteit.... bah.
Niks tegen budget hoor, integendeel; kijk eens hoe leuk Dacia tegenwoordig bezig is!
G L O B E T R O T T E R
G L O B E T R O T T E R
  • 2
Wil dit gebakje nog enige kans op verkoopcijfers maken, dan moet Ford Nederland 'm laten concurreren tegen de budget a-segmenters, zodat mensen die niks om uiterlijk, afwerking of verbruik geven, deze auto nog overwegen vanwege zijn wat ruimere interieur t.o.v. een Up of Aygo.
Richtprijs tussen de 10-11K.

Ik ben echter bang dat (evenals de EcoSport en de zgn. "nieuwe" Mondeo) het kwaad inmiddels al is geschied. Lelijk wordt nooit mooi, zelfs niet tegen een stuntprijs.

Met alle respect voor deze markten: dit gebakje z.s.m. retour Brazilië of India!
Anoniem
Anoniem
  • 4
Jammer dat er zoveel negatieve reacties zijn over de ka . Ik heb met deze auto gereden en rijd net zo goed als de huidige fiesta! Echt een Ford dus! En smaken verschillen, maar ik vind het absoluut geen lelijke auto. Tevens bied de auto veel ruimte voor zijn geld!
Anoniem
Anoniem
  • 3
Sorry hoor, echt? € 700,-???...... Brrrrrrrrr! Jammer, gemiste kans, wens Ford veel beterschap want ze kunnen goedsturende auto's bouwen!
Anoniem
Anoniem
  • 1
Vele malen fraaier dan de vorige Ka, die klem leek te zitten in een bankschroef.
Wat ik niet begrijp is, waarom Ford Nederland niet meer aandacht aan deze nieuwe Ford Ka+ besteedt. Men weet nu nauwelijks dat deze auto bestaat en dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Jammer, gemiste kans, wens Ford veel beterschap want ze kunnen goedsturende auto's bouwen!

je hebt er al ingereden en je kon het Ring record niet verbreken ?

ding rijd prima,of het je ding is,of dat hij te duur is laat ik in het midden.
dens
dens
  • 1
Koop toch gewoon een (nog steeds briljante) Fiesta! Wordt binnenkort vervangen door een nieuw model dus Ford kennende zullen er wel leuke uitloopmodellen komen.
Anoniem
Anoniem
  • 3
Bied hem aan voor 9999.- met airco en de belangrijkste opties evt. met Fiesta wieldoppen .
CigarAfficionado
CigarAfficionado
  • 0
Na de eerste Ford Ka, is het niks meer geweest. Ik vergelijk het een beetje met VW dat destijds die goedkoop ogende Braziliaanse Fox in het modellengamma had. Dit zijn misschien leuke auto's voor de Latijns-Amerikaanse markt, maar hier vallen ze uit de toon.
Anoniem
Anoniem
  • 0
De KA+ mikt op ouderen. Maar die ouderen kiezen vaker voor een compacte Japanse auto:
1. Uiterlijk maakt niet zoveel uit.
2. Moeten hun autokosten zelf betalen, dus is het belangrijk dat zij een uitstekende auto moeten kopen.
MR PMG
MR PMG
  • 1
@ LEEFVRIJ, @ DOWNSIZE TURBORIJDER, @LM, @Mc1, allemaal commentaar op dit leuke Fordje en wat rijden de heren/dames zelf?
MR PMG
MR PMG
  • 1
Ik rijdt wat ik leuk vind, een Coupé Fiat, een Yamaha F6 s2 en voor het kilometervreten hebben we een citigo op lpg. Maar het had net zo goed een K+ op lpg kunnen zijn want ik vind het namelijk wel een leuke kleine auto om te zien. Smaken verschillen nu eenmaal en daar is niets mis mee.
Anoniem
Anoniem
  • 2
One Ford strategie, onvoorstelbaar wat een matige producten heeft dit opgeleverd. Wereldvreemd zijn ze in Detroit, verkopen blijkbaar genoeg F150's om Europa eraan te geven met matige producten. Ford teert in Europa op de Fiesta en Focus, die nog steeds heel goed verkopen (want m.i. ook heel fijn rijdende wagens), maar Ecosport, Ka+, Kuga (wel een succes in Duitsland) Mondeo zijn toch op zijn best heel gemiddeld te noemen. Kia, Hyundai, maar ook Toyota en bijna alle Europese merken, met Opel (als direct vergelijkbare concurrent) voorop, doen het toch echt veel beter. Ik hoop dat de nieuwe Fiesta een succes wordt en zeker ook de nieuwe Focus later dit jaar, beide wagens zijn gelukkig in Duitsland en de Uk ontwikkeld, en niet in de USA zoals de geflopte Mondeo.
Maluch
Maluch
  • 2
Helemaal eens met Mr PMG , je kan er wel tegen trappen maar op zich is het helemaal geen verkeerde auto ! Probeer maar eens een auto te vinden met vergelijkbare ruimte in het B segment ....alleen een Suzuki Baleno of Honda Jazz zijn vergelijkbaar maar ook meteen een stuk duurder . Ik heb 'm ook bekeken al is het niet in "mijn" segment maar de afwerking ziet er gewoon netjes uit . Dat er geen raketmotor in zit kun je hem vergeven want daar zit de doelgroep niet op te wachten . Gewoon een nette auto voor een eerlijke prijs !