AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Ford B-Max motoriseringen: 'zuinigste in klasse'
22
De informatie over de productieversie van de Ford B-Max druppelt stukje bij beetje binnen. Nu weten we wat voor motoriseringen we kunnen verwachten.
De ene motor is de nieuwe 1,0-liter driecilinder Ecoboost benzinemotor. Het vermogen is 120 pk. Het blok heeft een gemiddeld verbruik van 4,9 l/100 km en een CO2-uitstoot van 114 g/km. Dat is 15 procent lager dan bij concurrenten met een vergelijkbaar vermogen, aldus het trotse Ford.
Wie een nog zuiniger versie wil, kiest voor de 1.6 TDCi. Deze dieselversie heeft een vermogen van 95 pk. Het gemiddeld verbruik is 4,0 l/100 km en de CO2-uitstoot bedraagt 104 g/km. Zodoende voldoen beide versies van de B-Max aan de eisen voor 20 procent bijtelling.
De nieuwe Ford B-Max debuteert in z'n definitieve gedaante op de Autosalon van Genève in maart. In de herfst verschijnt de auto bij de dealers.