Fiat steekt ruim 800 miljoen in nieuwe Bravo
In mei presenteerde Fiat Chrysler Automobiles z'n hervormingsplannen voor Fiat. Tijdens de presentatie werd verkondigd dat er toch een opvolger komt voor de Bravo, de C-segmenter die hier inmiddels nog maar in een versie beschikbaar is, maar voor Brazilië onlangs is gefacelift. Aanvankelijk zou de sedanversie - die de hier niet leverbare Linea gaat vervangen - zich al volgend jaar aandienen, maar net als de hatchback en de stationwagen komt hij pas in 2016.
De Turkse joint venture Tofaş gaat 1 miljard dollar - zo'n 806 miljoen euro - investeren in de productie van de Bravo-opvolger. Volgens Tofaş worden de modellen in elk geval tot 2023 geproduceerd, wat de nieuwe C-segmenter een levensduur van 7 jaar geeft. De nieuwelingen gaan gebruikmaken van het Small US Wide-platform, een basis waar ook de 500 L gebruik van maakt.
Fiat heeft sinds het verdwijnen van de Stilo Multiwagon al geen compacte stationwagen meer in het gamma. Met de stationversie van de Bravo-opvolger - waarvan het nog maar de vraag is of -hij ons land zal aandoen - zou daar verandering in kunnen komen.