AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Ferrari California van Edo Competition

Edo Competition Ferrari California
Edo Competition Ferrari CaliforniaEdo Competition Ferrari CaliforniaEdo Competition Ferrari CaliforniaEdo Competition Ferrari CaliforniaEdo Competition Ferrari CaliforniaEdo Competition Ferrari CaliforniaEdo Competition Ferrari CaliforniaEdo Competition Ferrari CaliforniaEdo Competition Ferrari CaliforniaEdo Competition Ferrari CaliforniaEdo Competition Ferrari California
De eerste Ferrari met direct ingespoten motor is getuned. Edo Competition heeft zich ontfermd over de 4.3 V8 van de California en die gaat er qua vermogen flink op vooruit.
Het blok levert in standaardconfiguratie 460 pk, met een door Edo Competition aangepast motormanagement gaat dat naar 500 pk. Het koppel stijgt van 485 naar 500 Nm. Ook belooft Edo nog warmere klanken dankzij een aangepast uitlaatsysteem. Edo Competion spreekt over een 0-100 tijd van 3,9 seconden, da's overigens nauwelijks sneller dan Maranello zelf belooft en ook voor de topsnelheid hoef je het niet te doen, want de Edo-California loopt 315, een winst van 5 km/h.
En dan zijn er natuurlijk nog de speciale wielen, in de maat 20 of 21 inch en een aangepast sportonderstel. Verder voorzien ze de California in het Duitse Ahlen met alle liefde van een aangepast interieur.
Video

Lezersreacties (39)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.