Faraday Future toont binnenste FF 91

Breedbeeld

Faraday Future FF19 interieur
Faraday Future FF 91Faraday Future FF 91Faraday Future FF 91Faraday Future FF 91Faraday Future FF 91Faraday Future FF 91

Faraday Future zou het Tesla moeilijk gaan maken. Althans, dat werd al bijna drie jaar geleden beweerd. Van een productieauto is het sindsdien echter nog niet gekomen. Toch lijkt het merk stapje voor stapje tot een massaproduct te komen, want een vergevorderde binnenkant wordt nu gepresenteerd.

Wat aan de binnenkant van de komende EV natuurlijk gelijk opvalt, zijn de schermen die we her en der tevoorschijn zien komen. Neemt het gigantische centrale rechtopstaande exemplaar in de middenconsole. Verder krijgen passagiers naast de bestuurder een eigen scherm voor hun neus, dat opvallend hoog is. Een ander digitaal display voorziet de bestuurder van zijn informatie. Nog eens twee schermen aan weerszijden van de voorpassagiers worden gemonteerd voor bijvoorbeeld de lokale klimaatregeling. Maar liefst vijf schermen dus! Als bestuurder van een Faraday Future moet je dus niet bang zijn voor vlekken van vette vingers…

Op het gebied van techniek verandert er nog maar weinig in aanloop naar de onthulling van de productieklare FF 91. De elektromotor beschikt dus nog steeds over 783 kW vermogen (1.079 pk), waarmee de auto minder dan drie seconden nodig heeft om op de 60 mph te zitten. Het accupakket is 130 kWh groot, waardoor de FF 91 volgens de oude NEDC-metingen 700 kilometer ver moet komen op één volledige lading. Wanneer de auto nu eindelijk op de weg verschijnt, is nog niet duidelijk gemaakt.

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.