Facelift voor Iveco Daily

Vanbinnen én vanbuiten vernieuwd

Iveco Daily
Iveco DailyIveco DailyIveco DailyIveco DailyIveco DailyIveco DailyIveco DailyIveco DailyIveco DailyIveco DailyIveco Daily

Iveco voert een facelift door op zijn Daily, de bestelauto die natuurlijk weer in diverse formaten en carrosserievormen leverbaar is.

Het is april 2014 als Iveco de huidige, zesde generatie van de Daily presenteert, een bedrijfswagen die nu is gemoderniseerd. De Daily krijgt een anders ingevulde en vooral grotere, verder naar beneden doorlopende grille, aangepaste ledkoplampen en een volledig nieuw voorbumper. De wijzigingen die Iveco onderhuids doorvoert, zijn iets ingrijpender.

Zo maakt de Daily kennis met een rits voor de bedrijfswagen nieuwe veiligheidssystemen. Deze voornamelijk optionele systemen omvatten onder meer een noodremsysteem, adaptieve cruisecontrol, Hill Descent Control, een rijbaanassistent en zijwindassistent. Ook nieuw: een elektronische handrem. Op de internationale bestellijst komen herziene versies van de 2,3-liter viercilinder dieselmotor te staan, uitvoeringen die 116, 136 en 156 pk sterk zijn. Hoger op de ladder staat een 3.0, een blok dat leverbaar is in de vermogensvarianten 160, 180 en 210 pk. Van die 3.0 levert Iveco ook een variant die niet alleen diesel, maar ook CNG lust. De aan de Euro 6d-temp eisen aangepaste dieselmotoren, die nu ook met AdBlue overweg kunnen, moeten tot 10 procent zuiniger zijn dan hun voorgangers. Schakelen gaat middels een handgeschakelde zesbak of met een achtrapsautomaat van ZF. De 3.0 is alleen met handbak leverbaar.

Op bestelling levert Iveco ook een volledig elektrische variant van de Daily. De specificaties van die versie houdt Iveco nog even onder de pet. De uitgaande EV-versie moest - volgens de NEDC-cyclus - tot 280 kilometer ver kunnen komen.

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.