Facelift-Volkswagen Amarok heeft een prijs

3.0 TDI maakt pick-up krachtiger én duurder

Volkswagen Amarok
We nemen het je niet kwalijk als je het niet in één oogopslag ziet, maar eerder dit jaar kreeg Volkswagens pick-up Amarok een lichte facelift. Onderhuids verandert er veel: in plaats van viercilinders vind je voorlopig alleen zespitters onder de kap.

Dat heeft natuurlijk z'n gevolgen voor de prijs, die zoals bij bedrijfswagens gebruikelijk is in BPM- en BTW-loze vorm verschijnt. Vooralsnog weten we namelijk alleen het prijskaartje van de versie met Plus Cabine, die in plaats van een achterbank extra laadruimte heeft in z'n vierdeurs koets. De reden laat zich raden: met deze configuratie komen ondernemers in aanmerking voor grijs kenteken. Behalve de Plus Cabine komt de Amarok er net als voorheen ook op 'geel kenteken' mét achterbank. Daarnaast verschijnt er de speciaal voor het Nederlandse belastingstelsel ontwikkelde XXL-versie, een auto die z'n dubbele cabine met achterbank combineert met een extra lange laadbak om zo alsnog in aanmerking te komen voor het belastingvoordeel.

Op dit moment zijn er echter maar drie prijzen bekend. De 3.0 V6 TDI met 204 pk en automaat is het voorlopige minimum en laat je – exclusief belastingen dus – 34.000 euro lichter achter. Als Highline kost dezelfde auto 36.550 euro, wie 20 pk meer onder z'n rechtervoet wil dient daar nog eens 500 euro extra voor op tafel te leggen.

Bij z'n introductie in 2011 bedroeg de vanafprijs van de Plus Cabine-Amarok nog 21.200 euro, maar dat betrof een variant met een veel minder krachtige 2.0 TDI. In 2017 verschijnt er een 3.0 V6 met 163 pk die naar verwachting zo'n 25.000 euro zal kosten.

Lezersreacties (27) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.