Facelift Friday: Lotus Evora
Meer lucht voor krachtigere V6
Wat bij de Evora 400 van 2015 het meest in het oog springt, is de voorbumper met drie grote luchtopeningen en led-dagrijverlichting. De buitenspiegels zijn voorzien van richtingaanwijzers, terwijl de achteruitrijlampen zijn verplaatst naar de uiterste hoeken van de bumper. Lotus heeft ook de achterspoiler en diffuser gewijzigd. Het interieur heeft een sportieve metamorfose ondergaan en bovendien zijn de handbak en automaat vernieuwd. Om gewicht te besparen, krijgt de Evora een nieuw aluminium chassis, een koets van composietmateriaal, lichtere stoelen en lichtere aluminium wielen. Samen leveren die wijzigingen een gewichtsbesparing van 22 kg op.
Dankzij een grotere supercharger, betere koeling en een gewijzigd motormanagementsysteem stijgen vermogen en koppel. De motor, die afkomstig is van Toyota, is goed voor 406 pk, 50 pk meer dan vóór de update. Lotus heeft ook de downforce, vering en demping verbeterd en een sperdifferentieel toegevoegd. Dankzij de facelift heeft de Evora zes seconden minder nodig voor een rondje op de testbaan in Hethel. Vind je de facelift geslaagd of is het ontwerp helemaal uit balans?
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen