AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Extreme Jaguar XKR in de maak
20
Herinnert u zich het Goodwood Festival of Speed nog? Jaguar reed daar rond met een gepeperde XKR. Het goede nieuws is dat de Performance-jongens van Jaguar nu werken aan een productieversie van dit gifgroene pk-monster.
Dat blijkt uit deze spyshots die we van onze spionagefotograaf kregen. De XKR op Goodwood had een gekietelde 5,0-liter V8 onder de kap, goed voor 530 pk en 700 Nm. Dat is 20 pk en 75 Nm meer dan de standaard-XKR te bieden heeft. We moeten hierbij wel aantekenen dat een deel van die extra pk's op het conto kwam van een uitlaatsysteem dat niet toegestaan is op de openbare weg. Het is dus de vraag of de straatversie ook de 530 pk aantikt.
Naast het extra vermogen heeft Jaguar nog meer veranderingen doorgevoerd bij de Goodwood-special. Allereerst ligt de hardcore XKR dichterbij het asfalt en bovendien monteert Jaguar 21-inch lichtmetaal.
Bij de onthulling vlak voor Goodwood lieten Jaguar-directieleden zich al ontvallen dat een gelimiteerde productieserie overwogen werd. Als naam van de productieversie van de limoengroene XKR wordt XKR-R genoemd. Wanneer de Jaguar op de markt komt, is nog niet duidelijk. Reken op een Nederlandse prijs van rond de twee ton.
Naast het extra vermogen heeft Jaguar nog meer veranderingen doorgevoerd bij de Goodwood-special. Allereerst ligt de hardcore XKR dichterbij het asfalt en bovendien monteert Jaguar 21-inch lichtmetaal.
Bij de onthulling vlak voor Goodwood lieten Jaguar-directieleden zich al ontvallen dat een gelimiteerde productieserie overwogen werd. Als naam van de productieversie van de limoengroene XKR wordt XKR-R genoemd. Wanneer de Jaguar op de markt komt, is nog niet duidelijk. Reken op een Nederlandse prijs van rond de twee ton.