Extra controles autoverlichting
Koos Burgman, algemeen directeur BOVAG, stelt namens Goed Licht Beter Zicht: "Met grote borden langs de snelwegen en belangrijke provinciale wegen wijzen we de automobilist er met de slogan 'Verlichting in orde?' op dat hij in actie moet komen. Ofwel, controleer je verlichting! Dit jaar gaat de politie intensiever controleren en bekeuren op verlichting. Dat gebeurt uiteraard in het belang van de verkeersveiligheid. De zes initiatiefnemers van de campagne vinden dat bekeuren geen doel op zich mag zijn."
Burgman: "Door de aandacht voor de campagne verwachten we dat mensen hun verantwoordelijkheid nemen en heel regelmatig hun verlichting controleren. Om hen extra te attenderen op de controles en een reactie te vragen, trekken we zo vlak voor de herfstvakantie het land in en zullen bij tankstations aanwezig zijn. Met de extra politie-aandacht in het vooruitzicht telt een gewaarschuwd mens voor twee."
Goed Licht Beter Zicht is een campagne van ANWB, BOVAG, het ministerie van Verkeer en Waterstaat, Philips, Rai Vereniging en Veilig Verkeer Nederland. Eén van de doelen is dat automobilisten het tot een vaste gewoonte maken hun licht minimaal eenmaal per maand te (laten) controleren. Men kan dit zelf controleren of laten doen bij één van de ruim 6.000 BOVAG-autobedrijven of bij de ANWB Wegenwacht.