AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

En dat is twee: Renault Master

Renault Master
Renault zet in mei van dit jaar de geheel nieuwe Master in de showrooms. Die bedrijfswagen is de tweelingbroer van de Opel Movano.
Renault en Opel presenteren tegelijk hun nieuwe grote bedrijfsauto. Na het nieuws over de Opel Movano, kon je wachten op bericht over de Renault Master. Daarvan wordt na twaalf jaar trouwe dienst eveneens een nieuw model gepresenteerd.
Ook bij Renault is een grote hoeveelheid carrosserievarianten beschikbaar. Er wordt gesproken van veertig carrosseriekeuzes en vier lengten en drie hoogtes. Tevens is er keuze uit voor- en achterwielaangedreven modellen. Renault omschrijft de asymmetrische achterruiten als een 'bekend designkemerk' van de Master. Maar ook op de Opel Movano keert dit detail terug.
Het inperken van het brandstofverbruik is bij Renault beter gelukt dan bij Opel. Ook hier is de 2,3-liter diesel leverbaar die bij Renault dCi heet. Net als bij de Movano is die te koop met vermogens van 100, 125 en 150 pk. Voor de zuinigste variant wordt een verbruik genoemd van 7,1 liter op 100 km met een CO2-uitstoot van 187 gr/km. Een variant met de 125 pk motor verbruik volgens Renault 7,8 liter op 100 km. Er wordt een actieradius geclaimd van maximaal 1.400 km.
De prijzen van de tweede generatie Renault Master beginnen bij 18.990 euro; dat is exclusief BTW en BPM. Voor dat bedrag staat om precies te zijn de T28 L1H1 Générique 2,3 dCi 100 klaar. Een veel verkocht model is volgens Renault de T33 L2H2 100. Die staat voor 23.690 euro zonder belastingen in de catalogus.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (44)

Reageren