Einde voor Honda CR-Z in zicht
Speciale Final Label-editie voor thuismarkt
In 2010 bracht Honda met de CR-Z een kleine hybride coupé op de Nederlandse markt die het destijds net niet in een gunstige bijtellingscategorie viel. Een doorslaand succes werd het niet bepaald. In 2014 besloot de importeur de auto van de Nederlandse markt terug te trekken. In Japan werd de auto niet lang geleden nog middels een subtiele facelift opgefrist, maar ook in het thuisland van de CR-Z is de hybride Honda geen eeuwig leven beschonken. Aan het eind van dit jaar stopt de productie van de CR-Z - waarvan er in totaal zo'n 4 miljoen stuks van zijn verkocht. Met een speciale Final Label-editie wordt de CR-Z uitgezwaaid.
De CR-Z Final Label krijgt van Honda een met zwart leer versierd interieur mee, compleet met geborduurde Final Label-aanduidingen op de stoelen. Daarbij krijgt de CR-Z speciaal 17-inch lichtgewicht wielen, een navigatiesysteem en een speciale blauwe lakkleur mee.
De CR-Z wordt in het Japanse Suzuka geproduceerd. De benzinehybride - met een uiterlijk dat enigszins moest verwijzen naar de CRX - is in totaal zes jaar in productie geweest.