AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Eerste gesloten Donkervoort
1
Donkervoort stond tot nu toe bekend om de lichtgewicht roadsters, maar de D8 GT brengt daar verandering in. Het is namelijk de eerste Donkervoort met (koolstofvezel) dak.
Donkervoort stond tot nu toe bekend om de lichtgewicht roadsters, maar de D8 GT brengt daar verandering in. Het is namelijk de eerste Donkervoort met (koolstofvezel) dak.
Het koetswerk is gemaakt van twee lagen koolstofvezel, die een rolkooi omhullen. De D8 GT wijkt op een flink aantal punten af van de bekende open Donkervoorts. De auto is bijvoorbeeld een stuk langer en breder, de koplampunits zijn nu geïntegreerd en aanpassingen aan de achterzijde zorgen voor een lagere luchtweerstand. Ondanks het vaste dak weegt de Nederlandse topsporter slechts 20 kilogram meer dan de open versie en komt het leeggewicht op 650 kilogram.
Onder de motorkap bevindt zich een Audi-motor met naar keuze 180, 210 of 270 pk. De vanafprijs van de D8 GT komt op 145.000 euro te liggen. Donkervoort wil jaarlijks 50 exemplaren maken, waarvan er 10 voor de Nederlandse markt bestemd zijn.
Onder de motorkap bevindt zich een Audi-motor met naar keuze 180, 210 of 270 pk. De vanafprijs van de D8 GT komt op 145.000 euro te liggen. Donkervoort wil jaarlijks 50 exemplaren maken, waarvan er 10 voor de Nederlandse markt bestemd zijn.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen