Eerste gesloten Donkervoort

Donkervoort D8 GT
Donkervoort D8 GTDonkervoort D8 GTDonkervoort D8 GTDonkervoort D8 GTDonkervoort D8 GTDonkervoort D8 GT
Donkervoort stond tot nu toe bekend om de lichtgewicht roadsters, maar de D8 GT brengt daar verandering in. Het is namelijk de eerste Donkervoort met (koolstofvezel) dak.
Donkervoort stond tot nu toe bekend om de lichtgewicht roadsters, maar de D8 GT brengt daar verandering in. Het is namelijk de eerste Donkervoort met (koolstofvezel) dak.
Het koetswerk is gemaakt van twee lagen koolstofvezel, die een rolkooi omhullen. De D8 GT wijkt op een flink aantal punten af van de bekende open Donkervoorts. De auto is bijvoorbeeld een stuk langer en breder, de koplampunits zijn nu geïntegreerd en aanpassingen aan de achterzijde zorgen voor een lagere luchtweerstand. Ondanks het vaste dak weegt de Nederlandse topsporter slechts 20 kilogram meer dan de open versie en komt het leeggewicht op 650 kilogram.
Onder de motorkap bevindt zich een Audi-motor met naar keuze 180, 210 of 270 pk. De vanafprijs van de D8 GT komt op 145.000 euro te liggen. Donkervoort wil jaarlijks 50 exemplaren maken, waarvan er 10 voor de Nederlandse markt bestemd zijn.
Video

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.