Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Donkervoort D8 GTO-RS toegelicht

Meer beeld van opper-GTO

25
Donkervoort D8 GTO-RS toegelicht
Donkervoort D8 GTO-RS toegelichtDonkervoort D8 GTO-RS toegelichtDonkervoort D8 GTO-RS toegelichtDonkervoort D8 GTO-RS toegelichtDonkervoort D8 GTO-RS toegelichtDonkervoort D8 GTO-RS toegelichtDonkervoort D8 GTO-RS toegelicht
  • Jan Lemkes
  • Nieuws
7 december 2016 om 10:10
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Eerder dit jaar presenteerde het Nederlandse Donkervoort de D8 GTO-RS, een extreme variant van de al niet bepaald zachtzinnige reguliere D8 GTO. Inmiddels is er meer – en fraai – beeld van die auto, al blijven de specificaties nog altijd in nevelen gehuld.

Deze D8 GTO-RS lijkt op het eerste gezicht misschien als twee druppels water op de al bekende D8 GTO, maar een tweede blik leert dat er toch de nodige uiterlijke verschillen zijn. De gemeen loerende koplampen zijn beter geïntegreerd in het ontwerp van de neus en ook de grille heeft een nieuw design. Aan de achterzijde is een diffuser te vinden die zich tot halverwege de nog altijd 'losse' spatborden uitstrekt. De felgroene kleur van dit rond Monaco gefotografeerde exemplaar doet de rest en maakt de auto nog opvallender dan het in mei gepresenteerde grijze exemplaar.

Die enorme diffuser zit daar niet voor de sier, maar genereert daadwerkelijk veel meer downforce. Ondertussen komt de luchtweerstand volgens Donkervoort juist 20 procent lager uit én is de auto dankzij het volgens Donkervoort op unieke wijze samengesmolten koolstofvezel extreem licht. In combinatie met de krachtiger 2.5 TFSI in het vooronder moet dat voor duizelingwekkende prestaties zorgen, want zelfs de reguliere D8 GTO sprint al in minder dan 3 seconden van 0 naar 100 km/h. Om de prestaties in goede banen te leiden, beschikt de GTO-RS indien gewenst over een 'volledig instelbaar' ABS- en zelfs ESP-systeem. Zelf kunnen 'double clutchen' is ook al niet nodig, want dat kan de D8 GTO-RS dankzij een elektronisch snufje geheel zelfstandig.

Inclusief 10 niet-straatlegale raceversies zullen er in totaal slechts 65 exemplaren van de D8 GTO-RS van de band lopen. Wie dat niet exclusief genoeg vindt, moet de hand zien te leggen op één van de 15 'Bare Naked Carbon Edition'-exemplaren, die eveneens deel uitmaken van de oplage. 42 auto's zijn al verkocht, de anderen gaan de deur uit voor een prijs die minimaal € 151.173 bedraagt. Exclusief belastingen.

  • Houd me op de hoogte over de Donkervoort D8
  • Lees meer over supercars en sportscars
Donkervoort Donkervoort D8 Supercars & Sportscars

Lezersreacties (25) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Donkervoort D8 specificaties
  • Donkervoort D8 occasions
  • Donkervoort D8 video's
Advies en informatie
  • Donkervoort D8 tests
  • Donkervoort D8 gebruikersreviews
  • Donkervoort D8 index
PREMIUM
Donkervoort D8 GTO RS

Donkervoort D8 GTO RS

Nog extremer, nog sterker, nog lichter. De Donkervoort D8 GTO RS is niet alleen een van de...

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Donkervoort D8-150 (2001)

    Donkervoort D8-150 (2001)

    10
    • 29 mei 2013
  • Gebruikersreview
    Donkervoort D8 Zetec (1993)

    Donkervoort D8 Zetec (1993)

    5
    • 27 januari 2005
meer reviews
Blits Bezit - Donkervoort D8

Blits Bezit - Donkervoort D8

47

Er is heel weinig dat Jasper Steffens niet weet over Donkervoort. De eigenaar van een knalgele...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Eerste rijtest
    Donkervoort D8 GTO RS

    Donkervoort D8 GTO RS

    28
    • 25 juni 2017
  • PREMIUM
    Donkervoort D8 GTO RS

    Donkervoort D8 GTO RS

    • 30 mei 2017
  • Nieuws
    Nederlandse knaller: Donkervoort D8 GTO-RS

    Nederlandse knaller: Donkervoort D8 GTO-RS

    74
    • 4 mei 2016
  • Nieuws
    Nóg sneller: Donkervoort D8 GTO Bilster Berg

    Nóg sneller: Donkervoort D8 GTO Bilster...

    16
    • 29 december 2014
  • Nieuws
    Donkervoort D8 GTO mag de straat op

    Donkervoort D8 GTO mag de straat op

    26
    • 11 maart 2013
  • Nieuws
    Definitieve specificaties Donkervoort D8 GTO

    Definitieve specificaties Donkervoort D8...

    41
    • 8 oktober 2012
  • Nieuws
    Donkervoort D8 GTO zo goed als klaar

    Donkervoort D8 GTO zo goed als klaar

    39
    • 13 augustus 2012
Merk
Merk
  • Nieuws
    Nieuwe top: Donkervoort D8 GTO Individual Series

    Nieuwe top: Donkervoort D8 GTO Individual...

    9
    • 9 september 2021
  • Nieuws
    Donkervoort belooft nieuws op 9 september

    Donkervoort belooft nieuws op 9 september

    4
    • 16 juli 2021
  • Nieuws
    Donkervoort biedt D8 GTO JD-70-upgrades los aan

    Donkervoort biedt D8 GTO JD-70-upgrades...

    3
    • 26 februari 2021
  • Nieuws
    Tom Boonen opent Belgische Donkervoort-dealer

    Tom Boonen opent Belgische Donkervoort-dealer

    10
    • 19 februari 2021
  • Nieuws
    Joop Donkervoort treedt terug

    Joop Donkervoort treedt terug

    26
    • 15 januari 2021
  • Nieuws
    Donkervoort D8 GTO JD-70 R is ultieme feestviering

    Donkervoort D8 GTO JD-70 R is ultieme feestviering

    18
    • 27 oktober 2020
  • Nieuws
    Donkervoort D8 GTO JD70 ook met 'Bare Naked Carbon'

    Donkervoort D8 GTO JD70 ook met 'Bare Naked...

    6
    • 28 juli 2020

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden