AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Dodge Caliber SRT4 uit productie
18
De Dodge Caliber is altijd een stoere, eigenwijze auto geweest. Maar het ongetemde geweld van de SRT4 blijkt zelfs Dodge iets teveel van het goede te zijn. De auto is met de ingang van het nieuwe modeljaar geschrapt.
Dat meldt Car and Driver. De Caliber SRT4 was lange tijd de sterke voorwielaandrijver op de Nederlandse markt met een vermogen van maar liefst 295 pk. De kracht komt uit een viercilinder turbomotor met een cilinderinhoud van 2,4 liter.
De SRT4 heeft geen sperdifferentieel, maar wel een hergeprogrammeerd ESP. Bij een test merkten we al dat de top-Caliber uitstekend rechtuit kan, maar een bochtenridder was het niet. Aan het begin van z'n carrière was hij met een label van 37.114 euro een echte prijspakker, maar inmiddels ligt-ie met 41.900 euro iets minder gunstig in de markt.
De SRT4 heeft geen sperdifferentieel, maar wel een hergeprogrammeerd ESP. Bij een test merkten we al dat de top-Caliber uitstekend rechtuit kan, maar een bochtenridder was het niet. Aan het begin van z'n carrière was hij met een label van 37.114 euro een echte prijspakker, maar inmiddels ligt-ie met 41.900 euro iets minder gunstig in de markt.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen